Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013

Tinkercad vraag: afzuighulpstuk

Hallo,

Ik ben m'n eerste stappen aan het zetten in de wondere wereld van het 3d-printen. Hiervoor ben ik me de basisvaardigheden van Tinkercad aan het aanleren. Mijn eerste 3d-print moet een afzuighulpstuk worden om van een rechthoekige alu koker naar een Ø100mm te gaan, zie plaatje. Alleen weet ik niet hoe ik in Tinkercad de overgang van rond naar rechthoekig maak.. Kan iemand mij dat vertellen?

tinkercad rond naar rechhoekig.jpg

Het moeilijke hieraan is dat de alu koker maar 50mm breed is en de buis 100mm. Bij gelijke breedtes was het me wel gelukt, maar nu niet...
    Vriendelijke groeten,

Corné

Ik weet er niets van, maar waarom maak je niet twee stappen? De eerste van rond naar vierkant, de tweede van groot naar klein (of andersom). Dan kun je weer verder..

Als ik een 3d ontwerp maak gebruik ik meestal 3d builder in windows 10 ( vind ik persoonlijk gebruiksvriendelijker). Voor een overgang van rond naar vierkant of rechthoekig neem ik een kegel waar ik de basis (X,Y) gelijk maak bij een verloop van rond naar vierkant en een verschillende basis (X,Y) voor een verloop naar een rechthoek.
    De hoogte (Z) van de kegel pas ik dan (proefondervindelijk) aan zodat ik op de rechthoek en cylinder maat uitkom en splits dan de kegel en plaats die er dan tussen.
    Volgens mij is dit bij Thinkercad niet anders

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    In Fusion 360 heet die functie, 'Loft', staat die er bij Tinkercad ook ergens tussen?
    Dan klik je het eerste vlak aan, dan de tweede en poef, de computer doet de rest

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    In Fusion 360 heet die functie, 'Loft', staat die er bij Tinkercad ook ergens tussen?
    Dan klik je het eerste vlak aan, dan de tweede en poef, de computer doet de rest
    dat is inderdaad precies wat ik zoek. Zal eens Googlen..
    Vriendelijke groeten,

Corné

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten

Ondertussen bezig met Fusion 360... Eerste stapjes gezet. Nogal omvangrijk programma. Maar het is redelijk gelukt, de buitenkant ziet er goed uit, alleen in de 'loft' zit geen wanddikte. Hoe krijg ik die erin? Met offset lukte niet.

360 buitenkant.jpg

360 binnenkant.jpg
    Vriendelijke groeten,

Corné

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Gevonden! Met 'thicken'.

Geniaal. Ik heb gewoon m'n eerste 3d model gemaakt
    Vriendelijke groeten,

Corné

welkom in de wondere wereld van 3D printen :-)

Ik had al vaker wat modelletjes laten printen door anderen, maar heb vorige week ook zelf mijn eerste printer aangeschaft. Toevallig waren ook mijn eerste prints adapters voor stofafzuiging, maar gelukkig gingen die van rond naar rond wat eenvoudig te doen is :-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Tja, binnenkort denk ik dat er toch wel een 3d printer aangeschaft gaat worden.
    Vriendelijke groeten,

Corné

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CSK Bekijk Berichten
    Tja, binnenkort denk ik dat er toch wel een 3d printer aangeschaft gaat worden.
    Pas maar op, voor je het weet heb je te weinig tijd

Forum Rechten