Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvdL Bekijk Berichten
    Pas maar op, voor je het weet heb je te weinig tijd
    ik heb ALTIJD te weinig tijd en teveel hobbies

Nadeel van zelf een printer aanschaffen is dat je heel goed moet bedenken wat je wilt maken (grootte van het printbed) en waarmee je het wilt maken (welk filament). Lang niet iedere printer is veelzijdig in materiaalkeuze of je moet direct weer allerlei after Market nozzles gaan kopen en noem maar op. Uit ervaring kan ik zeggen dat printen nog niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Het is eigenlijk net als houtbewerking een op zichzelf staande hobby. En ja, daar kun je ook duizenden euro’s aan kwijt zijn wil je veelzijdig kunnen printen. Dus voor enkele projectjes vooral zelf tekenen (designspark is ook een leuk gratis pakket) en het product is dan zelf vaak goedkoop te printen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Goeie overweging inderdaad, Speculaasbrok
    Vriendelijke groeten,

Corné

Mocht je er in de toekomst niet uit komen om het geprint te krijgen mag je gerust eens contact opnemen. Maar met een goede tekening en 3D platform voor particulieren kom je er vaak lokaal ook wel uit. Helaas is 3D hubs gestopt met het aanbod van particuliere printers.

Mocht je ooit willen beginnen met 3D printen kan je het beste starten met https://www.aliexpress.com/item/3304...chweb201603_55

Voor rond de €190,- euro heb je een goede printer, kost je ongeveer 10 minuten om in elkaar te zetten en nog 10 minuten om je bed goed te levelen.
    Daarna kan je direct printen. De standaard instellingen in Cura(programma die een tekening omzet in G-code, ookwel slicer) staan erg goed.

Dit is mijn 4de 3D printer en ben er erg tevreden over. Je kan jezelf afvragen of je er 1 nodig hebt. De mijne staat soms maanden niks te doen. Maar dat is zoals het meeste gereedschap, het genot dat je ervan gebruik kan maken wanneer nodig is prijsloos

En je moet natuurlijk de mogelijkheden kunnen zien. Mijn ouders hebben een stoel met uitstap hulp, na een tijdje werkte deze niet meer goed, uit elkaar gehaald en blijkt dat de kunststof glijbussen versleten waren.
    Na wat meten nieuwe afgedrukt, ingevet en getest. Gelijk een paar extra afgedrukt en mijn ouders gelukkig.
    Een passend afdekkapje voor op een elektrische verdeeldoos, de standaard afwerk kapjes passen nooit

Je moet het maar net zien waarvoor je het in kan zetten

Absoluut dat wanneer je het ziet je een hoop lol kunt beleven aan zo’n machine. Toch als je wilt beginnen zou ik voor een goede ultimaker gaan. De kans dat je dan tegen problemen qua materiaalkeuze en andere mogelijkheden aan loopt is veel kleiner. Eigenlijk is het net als met veel gereedschap. Wil je iets dat echt lekker functioneert kun je beter diep in de buidel tasten (of een overjarig modelletje van marktplaats) en anders zul je waarschijnlijk af en toe flink lopen te sputteren tegen de machine

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bigfoot48 Bekijk Berichten
    Mocht je ooit willen beginnen met 3D printen kan je het beste starten met https://www.aliexpress.com/item/3304...chweb201603_55

Voor rond de €190,- euro heb je een goede printer, kost je ongeveer 10 minuten om in elkaar te zetten en nog 10 minuten om je bed goed te levelen.
    Daarna kan je direct printen. De standaard instellingen in Cura(programma die een tekening omzet in G-code, ookwel slicer) staan erg goed.

Dit is mijn 4de 3D printer en ben er erg tevreden over. Je kan jezelf afvragen of je er 1 nodig hebt. De mijne staat soms maanden niks te doen. Maar dat is zoals het meeste gereedschap, het genot dat je ervan gebruik kan maken wanneer nodig is prijsloos

En je moet natuurlijk de mogelijkheden kunnen zien. Mijn ouders hebben een stoel met uitstap hulp, na een tijdje werkte deze niet meer goed, uit elkaar gehaald en blijkt dat de kunststof glijbussen versleten waren.
    Na wat meten nieuwe afgedrukt, ingevet en getest. Gelijk een paar extra afgedrukt en mijn ouders gelukkig.
    Een passend afdekkapje voor op een elektrische verdeeldoos, de standaard afwerk kapjes passen nooit

Je moet het maar net zien waarvoor je het in kan zetten
    Via de website van Creality zelf, kan je de 3X kopen voor €165 (180), en daar heb je inderdaad een prima printer voor.

Ik heb de mijne nu 2 weken :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speculaasbrok Bekijk Berichten
    Absoluut dat wanneer je het ziet je een hoop lol kunt beleven aan zo’n machine. Toch als je wilt beginnen zou ik voor een goede ultimaker gaan. De kans dat je dan tegen problemen qua materiaalkeuze en andere mogelijkheden aan loopt is veel kleiner. Eigenlijk is het net als met veel gereedschap. Wil je iets dat echt lekker functioneert kun je beter diep in de buidel tasten (of een overjarig modelletje van marktplaats) en anders zul je waarschijnlijk af en toe flink lopen te sputteren tegen de machine
    Sorry maar daar ben ik het ABSOLUUT niet mee eens. Het zijn natuurlijk fantastische machines, maar om nu meteen te beginnen met een toestel van €3000+? Je gaat toch ook niet als eerste gereedschap in je werkplaats als je nog nooit met hout gewerkt hebt, een SCM combinatietafel van €25.000 zetten voor de hobby? Zelfs geen 2dehands van €15.000...
    Tenzij je echt zeker weet dat je hem veel gaat gebruiken, weet waarvoor je hem nodig gaat hebben en weet dat je't wat vindt, dan zou je het kúnnen overwegen, maar zelfs dan.

Een Creality 3D is een bekend toestel, met een gigantische community erachter, eenvoudig in elkaar te zetten (20 schroefjes en wat geduld) en van prima kwaliteit. En hij kost 1/20ste van een Ultimaker...

Dat mag, meningen verschillen natuurlijk. Maar voor zo’n 800 euro heb je al een leuke ultimaker 2+ via marktplaats. Mooi gesloten kast, warmte goed te reguleren en verwarmd bed. En als ik moest kiezen zeg ik daarom ook, zou ik eerder daar voor gaan. Ik heb geen ervaring met de printer die jullie noemen, maar weet dat bijvoorbeeld nylon of dergelijke filamenten een ramp zijn als je de printer niet juist in kan stellen.

Forum Rechten