Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Kwaliteit serre joints?

Heeft iemand ervaring met deze kwaliteit serre joints?

https://www.hbm-machines.com/product...gaAuniEALw_wcB

Screenshot_20191120-172808.jpg
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Als ik naar de prijs kijk, zou ik het niet kopen.
    Ik heb nog ergens zo'n goedkoop (soortgelijk) ding staan. Daar is de bek van gebroken.
    Peperkoek gietwerk

Ik heb ze ooit in handen gehad bij Buitelaar, maar vond ze erg ruw en slecht afgewerkt. Kan voor dat geld ook niet anders, maar ik heb ze laten liggen.

Als je ze 3 keer per jaar gebruikt kan het prima, het zwakste punt is de lichte dwarsstang. Voor dagelijks gebruik zou ik ze zeker niet aanbevelen.
    Ik heb soortgelijke van Silverline,ongeveer zelfde prijs categorie en daarnaast heb ik een paar 2de handse oude sterke jongens en het verschil is heel groot, kracht, afwerking en de zuiverheid kwa de gaten.

Ik zou even op 2de hands sites kijken...
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantic Bekijk Berichten
    Als je ze 3 keer per jaar gebruikt kan het prima, het zwakste punt is de lichte dwarsstang. Voor dagelijks gebruik zou ik ze zeker niet aanbevelen.
    Ik heb soortgelijke van Silverline,ongeveer zelfde prijs categorie en daarnaast heb ik een paar 2de handse oude sterke jongens en het verschil is heel groot, kracht, afwerking en de zuiverheid kwa de gaten.

Ik zou even op 2de hands sites kijken...
    Ik heb de silverline serre joints ook. Alleen heb ik destijds die aluminium buis van binnen gevuld met een beukenhouten balk zoals Paul sellers dat in een filmpje laat zien. Nu zijn ze een stuk stugger en vervormen ze niet

Zelf maken

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Er is al een ander topic hierover. Er worden ook diverse even dure alternatieven besproken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Ik heb ooit een topic over deze klemmen gelezen, en daar werden ze afgekeurd omdat ze niet recht (getordeerd) waren.
    Zelf heb ik ze daar in de winkel wel eens vastgehad en snel teruggelegd omdat het mij ook niet echt veel kwaliteit leek.
    Zijn pijpklemmen niet een veel betere oplossing? Wel duurder, maar met een set klemmen en meerdere lengtes pijp heb je altijd klemmen in de juiste lengte. En m.i. veel steviger.
    Ik kan alles, tot ik bewijs dat ik het niet kan

Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik ga inderdaad over op buisklemmen.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Hier kun je nog eens kijken hoe ik ze maak

Succes! Fons

Forum Rechten