Kwaliteit serre joints?

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als ik naar de prijs kijk, zou ik het niet kopen.
Ik heb nog ergens zo'n goedkoop (soortgelijk) ding staan. Daar is de bek van gebroken.
Peperkoek gietwerk :)
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
Ik heb ze ooit in handen gehad bij Buitelaar, maar vond ze erg ruw en slecht afgewerkt. Kan voor dat geld ook niet anders, maar ik heb ze laten liggen.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als je ze 3 keer per jaar gebruikt kan het prima, het zwakste punt is de lichte dwarsstang. Voor dagelijks gebruik zou ik ze zeker niet aanbevelen.
Ik heb soortgelijke van Silverline,ongeveer zelfde prijs categorie en daarnaast heb ik een paar 2de handse oude sterke jongens en het verschil is heel groot, kracht, afwerking en de zuiverheid kwa de gaten.

Ik zou even op 2de hands sites kijken...
 

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
Als je ze 3 keer per jaar gebruikt kan het prima, het zwakste punt is de lichte dwarsstang. Voor dagelijks gebruik zou ik ze zeker niet aanbevelen.
Ik heb soortgelijke van Silverline,ongeveer zelfde prijs categorie en daarnaast heb ik een paar 2de handse oude sterke jongens en het verschil is heel groot, kracht, afwerking en de zuiverheid kwa de gaten.

Ik zou even op 2de hands sites kijken...

Ik heb de silverline serre joints ook. Alleen heb ik destijds die aluminium buis van binnen gevuld met een beukenhouten balk zoals Paul sellers dat in een filmpje laat zien. Nu zijn ze een stuk stugger en vervormen ze niet
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik heb ooit een topic over deze klemmen gelezen, en daar werden ze afgekeurd omdat ze niet recht (getordeerd) waren.
Zelf heb ik ze daar in de winkel wel eens vastgehad en snel teruggelegd omdat het mij ook niet echt veel kwaliteit leek.
Zijn pijpklemmen niet een veel betere oplossing? Wel duurder, maar met een set klemmen en meerdere lengtes pijp heb je altijd klemmen in de juiste lengte. En m.i. veel steviger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.