Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    De motorbehuizing over een balkje laten glijden?
    Een DWS777 + DW745 kost je €900 en ben je helemaal het mannetje! :-)
    Zoiets wil ik in 2020.

Ik kan je overzichtje niet openen maar heb je bewust geen afkortzaag gekozen met trekfunctie zoals een Metabo KGS 216?
    Of heeft deze deWalt ook zoiets?

Dat lijkt me juist erg handig (of toch niet?)
    Laatst gewijzigd door twdi; 22-11-19 om 13:24.

Ja, het ziet er zéker mooi uit, maar die 2 samen nemen wat veel ruimte in, die ik zo al niet heb. Als ik daarmee thuis kom mag het mannetje in het tuinhuis slapen

ik heb afkortzagen gekozen mét trekfunctie, vind ik zeker belangrijk. Heb al wat geschrapt en blijven over:
    - Festool Kapex60 (spijtig dat die niet dieper gaat)
    - Makita LS1019L
    - DWS780/777
    - Bosch GM12GDLG/CM350-254 (maar vrij grote machines)

De Metabo KGSV 72 is twijfelgeval of ik die ook schrap of niet.

Ik heb destijds ook de makita ls 1019 gekocht. Wilde een afkortzaag die ik stijf tegen de muur kan zetten, dus geen stangen die achter uitsteken. had toen de keuze uit de grote bosch, een kapex of dus deze. Heb nog geen moment spijt van mijn keuze. Vond m goed zagen, zaaghoeken kun je goed afstellen.
    Zou m zeker gaan bekijken...

Ik kan jouw bestand niet openen. Zelf werk ik al jaren met een Milwaukee ms216. Deze is sterk maar ook licht en de stangen steken niet uit. Misschien ook het overwegen waard?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenDC74 Bekijk Berichten
    Ja, het ziet er zéker mooi uit, maar die 2 samen nemen wat veel ruimte in, die ik zo al niet heb. Als ik daarmee thuis kom mag het mannetje in het tuinhuis slapen

ik heb afkortzagen gekozen mét trekfunctie, vind ik zeker belangrijk. Heb al wat geschrapt en blijven over:
    - Festool Kapex60 (spijtig dat die niet dieper gaat)
    - Makita LS1019L
    - DWS780/777
    - Bosch GM12GDLG/CM350-254 (maar vrij grote machines)

De Metabo KGSV 72 is twijfelgeval of ik die ook schrap of niet.
    De kapex vind je niet diep genoeg gaan. Bedoel je hier mee de maat die hij kan zagen? Dan kan je ook naar de kapex 88 kijken iets groter maar niet te zwaar gelijk.

Zo, ben vanochtend eens gaan rondkijken in 3 winkels, heb enkele mooie machines gezien (niet alleen afkortzagen). Wou dat ik meer plek en geld had

- De Kapex is een prachtexemplaar, echt waw. Maar ik twijfel hier zeer sterk over omdat, nu ik hem gezien heb, ik de 6cm zaagdiepte die hij biedt wat nipt vind. Misschien zal ik niet zo vaak zo'n dikke balken zagen, maar op de momenten dat je dat dan wel nodig hebt... De 88-versie is me toch wat te duur, en 2dehands vind je die amper.
    - DeWalt schrap ik momenteel uit de lijst, heb 2 verdelers horen zeggen dat after-service vaak moeilijk is, en - ik geef toe - het geel is wat minder mijn ding.
    - De Makita ls1019 sluit sterk aan bij wat ik zoek, ligt goed in de hand, zeer degelijke machine. 1 verdeler zei me dat ze kwalitatief toch wel onder Bosch en Metabo liggen, maar hij had het vooral over boor- en vijsmachines - met zagen had hij minder ervaring. De andere verdeler plaatste ze boven Metabo, en met een goede naservice (in België).
    - De Bosch GM12GDLG nergens effectief zien staan. Maar staat ook dicht bij wat ik zoek en ben wel Bosch-fan. Hier kan ik hem hebben aan 650€, dus nog binnen het budget: https://www.etrona.de/bosch-professi...umber=GCM12GDL. lijkt me geen slechte zaak, maar dit is wel een enorm beest, beetje overkill
    - Metabo KGSV 72 doet ook nog mee, heb hem ook niet gezien maar zijn broertjes wel. Lijkt ook een kanshebber...

Milwaukee heb ik nergens gevonden tot nu toe (in de winkel).

Nog even verder reviews lezen

Je hebt het over ''black friday''... Heb je al een idee van goede aanbiedingen dan? Je moet natuurlijk maar net mazzel hebben dat jouw uiteindelijke keuze een 'black friday deal'' is toch?
    Of zie ik een actie over het hoofd met alle afkortzagen uit jouw lijstje?
    Veel vraagtekens... Ik ben namelijk sterk aan het overwegen de Kapex te kopen, maar toen ik dit topic las besefte ik me dat ik wellicht nog beter even een weekje kan wachten op die zgn deals.

Member
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenDC74 Bekijk Berichten
    - De Bosch GM12GDLG nergens effectief zien staan. Maar staat ook dicht bij wat ik zoek en ben wel Bosch-fan. Hier kan ik hem hebben aan 650€, dus nog binnen het budget: https://www.etrona.de/bosch-professi...umber=GCM12GDL. lijkt me geen slechte zaak, maar dit is wel een enorm beest, beetje overkill
    Wat een koopje daar! Bij Klium (meestal een van de voordeligste online winkels in BE/NL) staat 'ie maar liefst 200+ euro duurder incl. BTW: https://www.klium.be/bosch-gcm-12-gd...01b23600-52220

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flytox Bekijk Berichten
    Wat een koopje daar! Bij Klium (meestal een van de voordeligste online winkels in BE/NL) staat 'ie maar liefst 200+ euro duurder incl. BTW: https://www.klium.be/bosch-gcm-12-gd...01b23600-52220
    Inderdaad, daar kan Black Friday volgens mij niet tegenop! very tempting toch

Een voordeel van die Bosch is dat je hem glad tegen een muur aan kan zetten. Dan valt de grootte ineens wel mee.

Forum Rechten