Afwerking plint schotten zolder

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Na lang overpeinzen wil ik toch weer de kunde van dit forum aanroepen. In al mijn wijsheid heb ik gekozen om op mijn zolder Schotten t eaatsen waar ik nette deurtjes in plaatsen. Omdat de kamer naar verwachting veel gebruikt gaat worden heb ik nette hoge plinten en afwerking langs de randen aangebracht. Nu heb ik aan de onderkant het hoekprofiel dat om de rand heen valt afgezaagd om ruimte te geven voor de plint. Echter mis ik nu een nette afwerking op de kopse kant. Wie heeft een idee hoe ik dit netjes af kan werken? Zoals gezegd wordt er dus nog een deurtje geplaatst in het houten frame.

DF6B583A-B55C-41EC-A79B-E13B7E86A84C.jpg
 

Bijlagen

  • 586D3683-B276-4237-9B79-69CE9D2D4BEB.jpg
    586D3683-B276-4237-9B79-69CE9D2D4BEB.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 269

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Mijn 1e gedachte is om hier neuten te zetten. Dan werk je de kopse kant netjes af. Het moet alleen wel bij de stijl van het interieur passen vind ik. Bij een moderne inrichting vind ik het persoonlijk minder mooi dan bij bijvoorbeeld jaren 30 stijl.
 

tuoh

Oud hout
Het hoekprofiel had moeten doorlopen tot de vloer, en dan de plint daartegen laten aansluiten. Om de kopse kant van de plint weg te werken word deze in verstek gezaagd, en zo terug "geplooid" op zich zelf. Het eindresultaat is dan dat de afwerklaag van de plint ook aan de kopakant zit.

Nu gaat het "knoeien" blijven om die hoek iet of wat fatsoen mee te geven.
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Dank voor alle snelle reacties! Berouw komt na de zonde is iets wat ik mezelf vaak heb gezegd bij het denken over een oplossing. De plint zit vast en ga ik er ook niet meer afhalen, alles is al netjes geschilderd. Een plintneut die vlak het hoekje om loopt zou nog een optie zijn. Die niet mag alleen niet dikker zijn dan 4mm op de kopse kant ivm dikte hoekprofiel. Hoor graag als er nog andere ideeen zijn, ik ben van plan dit pas als allerlaatste te gaan doen namelijk.
 

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
met fein de bestaande plint 45 graden afzagen, wat wegzagen van de gipsplaat (oid) onder het hoekprofiel ter dikte van een plint en dan een nieuw stukje plint kops erop zetten, doorlopend onder het hoekprofiel?
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Nou, toch best mooi kunnen oplossen al zeg ik hetzelf.
6mm MDF, met de hand kleine stukjes gezaagd, beetje gevijld en daarna met polymax op de ondergrond geplakt.
Beetje houtvuller om alle oneffenheden en overgang netjes te maken, na uitharden vlak schuren.
Randje kit waar nodig en even 2x in de lak en ik ben erg tevreden, niemand die meer ziet hoe het echt in elkaar zit.

Dank voor alle hulp. :)

IMG_2845.jpgIMG_2846.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.