Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Afwerking plint schotten zolder

Na lang overpeinzen wil ik toch weer de kunde van dit forum aanroepen. In al mijn wijsheid heb ik gekozen om op mijn zolder Schotten t eaatsen waar ik nette deurtjes in plaatsen. Omdat de kamer naar verwachting veel gebruikt gaat worden heb ik nette hoge plinten en afwerking langs de randen aangebracht. Nu heb ik aan de onderkant het hoekprofiel dat om de rand heen valt afgezaagd om ruimte te geven voor de plint. Echter mis ik nu een nette afwerking op de kopse kant. Wie heeft een idee hoe ik dit netjes af kan werken? Zoals gezegd wordt er dus nog een deurtje geplaatst in het houten frame.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DF6B583A-B55C-41EC-A79B-E13B7E86A84C.jpg
Bekeken:   259
Grootte:   20,9 KB
ID:        91988
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 586D3683-B276-4237-9B79-69CE9D2D4BEB.jpg  

Misschien is dit een idee:
    https://www.hornbach.nl/shop/GUTTAGL...2/artikel.html

Eenvoudig op maat te maken en door en door wit en ik denk ook overschilderbaar
    Laatst gewijzigd door thomasz; 19-11-19 om 18:09.

Mijn 1e gedachte is om hier neuten te zetten. Dan werk je de kopse kant netjes af. Het moet alleen wel bij de stijl van het interieur passen vind ik. Bij een moderne inrichting vind ik het persoonlijk minder mooi dan bij bijvoorbeeld jaren 30 stijl.

Het hoekprofiel had moeten doorlopen tot de vloer, en dan de plint daartegen laten aansluiten. Om de kopse kant van de plint weg te werken word deze in verstek gezaagd, en zo terug "geplooid" op zich zelf. Het eindresultaat is dan dat de afwerklaag van de plint ook aan de kopakant zit.

Nu gaat het "knoeien" blijven om die hoek iet of wat fatsoen mee te geven.

Ik sluit me bij Andre aan. Plint eraf 45 gr hoek en dan de bocht om.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Ik sluit me bij Andre aan. Plint eraf 45 gr hoek en dan de bocht om.
    En hoe gaat het dan met het deurtje
    Groeten, Eric

Dank voor alle snelle reacties! Berouw komt na de zonde is iets wat ik mezelf vaak heb gezegd bij het denken over een oplossing. De plint zit vast en ga ik er ook niet meer afhalen, alles is al netjes geschilderd. Een plintneut die vlak het hoekje om loopt zou nog een optie zijn. Die niet mag alleen niet dikker zijn dan 4mm op de kopse kant ivm dikte hoekprofiel. Hoor graag als er nog andere ideeen zijn, ik ben van plan dit pas als allerlaatste te gaan doen namelijk.

Plint laten doorlopen op de deur?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    En hoe gaat het dan met het deurtje
    of je hakt het uit of je laat hem doorlopen op de deur.

Stukje kunststof kant fineer erop?
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Forum Rechten