Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Ik lees mee met alle reacties maar deze uitzending heeft mij een beter idee geven over wat je met een lamello kan. Zie rond minuut 18, maar de totale uitzending vond ik in ieder geval super gaaf. Het zou een droom zijn als ik zoiets kon :-)
    Hij gebruikt trouwens beide zo te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=hXVlrSBccYs
    Laatst gewijzigd door Athanor; 19-11-19 om 11:04.

Mooi om te zien, dank voor het delen van de YouTube uitzending.

Klasse hoor, mooi om te zien.

Wow, cool filmpje, ik heb meteen weer zin om het schuurtje in te duiken!

Hallo Nick,

Ik denk aan dezelfde zaagtafels, maar wil er ook een werkbank omheen bouwen. En dan vind ik de extra grootte van de 7492 het geld niet waard.
    Ik denk dat ik voor de 745 ga.

Verder moet ik nog nadenken over de verschillende apparaten die ik wil/ nodig heb.

Gr Tijs

Goedenavond allen,

Allereerst hartelijk dank voor alle reacties met nuttige tips/aanbevelingen en tevens mijn excuses voor de late reactie, ik was immers bezig met mijn nieuwe speelgoed.
    Na jullie advies te harte hebben genomen en nog meer recensies te hebben gelezen op internet heb ik een selectie gemaakt en inmiddels dus ook aangeschaft.

Allereerst is de zaagtafel de Dewalt DWE7492 geworden, wat een prachtig apparaat is dat zeg! Hij kwam nagenoeg juist afgesteld uit de doos, een enkele aanpassing hier en daar en zagen maar! Wat een genot is het om de fence in te stellen op de juiste maat en je materiaal te zagen, niks meer af tekenen en klooie met een liniaal en de invalzaag. Ook over de kwaliteit ben ik zeer te spreken, alle mechanieken werken vlekkenloos en het tafelblad is perfect vlak. Om de mogelijkheden verder uit te breiden ga ik nog een cross cut sled maken voorzien van de juiste accecoires. Inmiddels heb ik wel ondervonden dat het fijn zou zijn om de werkoppervlakte wat groter te maken aan weers kanten en ook een uitvoer tafel te hebben. Aangezien mijn werkplaats niet mega groot is zal ik hiervoor dus een verrijdbare uitklapbare stand voor maken. Ik ben inmiddels al flink bezig om een dragende staal constructie uit te tekenen. Zodra de constructie uit gedacht is zullen de onderdelen doormiddel van een lasersnijder gefabriceerd worden, de mogelijkheden zijn dus eindeloos. De constructie zal worden beplaat met multiplex op de werkoppervlaktes.

Wat betreft de stofzuiger ben ik geswitcht van keuze, ik kwam plotseling de bosch gas 20L tegen met een zeer scherpe prijs (137 euro). Inmiddels aangesloten gehad op diverse machines en werkt geweldig. Zeker omdat ik voorheen zonder stofzuiger werkte is het een wereld van verschil.

Voor de freesmachine ben ik voor de RT0700 gegaan, heb hem helaas nog niet kunnen gebruiken omdat ik nog wacht op de freesjes . Wel heb ik al lekker gespeeld met de lamellenfrees (dewalt) en de excentrische schuurmachine (Festool), beide heerlijke apparaten die boven verwachting presteren. De combinatie van een zaagtafel + lamellenfrees = supersnel en strakke plaatwerk objecten maken zoals bijvoorbeeld lades. Voor nu ga ik lekker aan de slag met de lamellenfrees maar mocht er in de toekomst budget zijn dan ga ik ook zeker nog eens de domino bekijken mocht ik daar behoefte aan hebben.

Iedereen hartelijk dank voor de adviezen! Ik zal tussentijds eens wat afbeeldingen posten van de zaagtafel stand.

Dat filmpje is geweldig twdi, wat een vermaak om naar te kijken!

Gr Nick

Ik houd dit topic even met een schuin oog in de gaten! Veel overeenkomsten met wat ik wil. Ik ben erg benieuwd naar een uitgebreide ervaring van de DWE7942 @Nickje!

Forum Rechten