Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lamello Zeta P2

Lamello Zeta P2

Goedendag,

Met het oog op nog veel aan te schaffen zaken ben ik nu bezig met "klein gereedschap". Momenteel met het samenstellen van 'dat waar we nooit genoeg van hebben': lijmklemmen.
    Mijn vraag richt zich deels op dat onderwerp. Het is dus niet een vraag van "het één of het ander", maar meer aanvullen van elkaar.

Ik kijk al een tijd naar de Lamello Zeta P2. Lamello levert o.a. de Tenso klemverbindingen. Dit systeem moet het klemmen met de lijmklem grotendeels doen vervangen.
    Zijn er mensen die dit systeem gebruiken? En zo ja, hoe sterk is de klemverbinding in jullie ogen t.o.v. traditioneel klemmen?

Ik zie namelijk een mogelijk voordeel bij het klemmen van tafelbladen. Hiervoor zijn veel grote klemmen nodig. De Tenso klemmen lijken me ideaal voor zowel uitlijnen en klemmen, maar de vraag is, klemt dat voldoende bij grote(re) werkstukken? Mijn doel daarbij is niet om 5min. na lijmen door te kunnen met het blad, maar meer het gemak en snelheid winst.

Dank alvast voor jullie feedback.

Ze klemmen voor een relatief simpele verbinding..... maar primair blijft het allemaal ontworpen met plaatmateriaal als uitgangspunt. Werkt natuurlijk ook met massief maar de klemkracht komt niet in de buurt van een lijmklem. Leuker voor dingen als lastiger te klemmen objecten als een kist dan een tafelblad.

Duur grapje ook voor een blad uit verschillende delen en met wat lengte. Dan heb je een set goede klemmen er zo uit.

is vooral geschikt voor spaanplaat of ander plaatmateriaal, voor massief hout zou ik gewoon lijmklemmen gebruiken met eventueel wat lamello's voor het uitlijnen.

toevallig heeft een vd duitse YTs een vergelijking tss 3 lamello frezen gemaakt (wel onduidelijk of dit gesponsord is ook al beweert hij van niet), wel niet direct antwoord op je vraag ☹️
    https://youtu.be/fVmGYL7MFus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charel09 Bekijk Berichten
    toevallig heeft een vd duitse YTs een vergelijking tss 3 lamello frezen gemaakt (wel onduidelijk of dit gesponsord is ook al beweert hij van niet), wel niet direct antwoord op je vraag ☹️
    https://youtu.be/fVmGYL7MFus
    Rechtsboven in beeld gedurende het filmpje "WERBUNG" ?

Deze verbinding is geen echte vervanger van lijmklemmen de uitgeoefende kracht kan gewoon niet zo groot zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandikte Bekijk Berichten
    Rechtsboven in beeld gedurende het filmpje "WERBUNG" ?
    Voor zover ik weet heeft hij dat in bijna elk filmpje staan omdat hij reclame maakt voor zijn eigen online-cursussen (zal wel iets met Duitse regelgeving zijn dat je dan Werbung neer moet zetten).

Forum Rechten