Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Heb je de onderkant van de mft top opengelaten? Dit ivm schoonmaken en kleine schroefjes enzo die door de mft gaten vallen..
    In mijn vorige bank was dit helaas een pijnlijk puntje toen hij eenmaal stond

Mooi om de mal in actie te zien! En dat hij goed bevalt.
    Je werkbank ziet er nu al heel goed uit, daar kun je nog vele jaren plezier van hebben.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost79 Bekijk Berichten
    Heb je de onderkant van de mft top opengelaten? Dit ivm schoonmaken en kleine schroefjes enzo die door de mft gaten vallen..
    In mijn vorige bank was dit helaas een pijnlijk puntje toen hij eenmaal stond
    Nee niet open gelaten, dan zou het stof altijd in de schuiven vallen... Er zijn wel compartimenten in de torsiebox, ik heb op voorhand even getest of ik met de stofzuiger veel kan wegzuigen en er bleef niet echt nog iets van stof over, als het over bitjes gaat die erin vallen, dan zal dat wel met een magneetstaaf kunnen lukken?
    Ik ga er in ieder geval niet over wakker liggen

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2016
    IMG_20191201_170425.jpg

Even een kleine update. Er komen nog 2 schuifjes (hele kleine, voor beitels en kleine dingen) in het middelste gedeelte. Daarna verder met de frontjes, ik heb nog veel beuk liggen, ga proberen om ze doormidden te zagen met de lintzaag en dan heb ik lekker mooie frontjes

Mooie werkbank Christophe,

Ziet er erg strak uit. Volgens mij heb je een soort torsiebox constructie bij het bovenblad gemaakt. wellicht heb je de onderkant van het blad ook dicht gemaakt en is deze helemaal gesloten. Het nadeel hiervan zou zijn dat als er iets in de gaten valt je er niet meer bij kan. Zeker omdat je behoorlijk veel gaten erin heb zitten. Als dat zo is zou ik mss aan de zijkant een opening maken zodat je, mocht er iets invallen, je dit er altijd nog uit kan halen.

Ik vind je voorkant met de twee rails erg mooi. Dat ga ik onthouden.

Groetjes

Dennis

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2016
    kleine update, de frontjes zijn ondertussen gezaagd, met de lintzaag lukt het me om ze toch redelijk recht te zagen
    Morgen alle lijmnaden vlakken (heb alleen de dikte gevlakt, de breedte nog niet) en al wat lijmen...
    Ohja het zijn dunne frontjes, dit dient meer "voor de mooi", de schuiven zelf zijn op zich al stevig genoeg

IMG_20191202_172204.jpg
    IMG_20191202_173517.jpg
    IMG_20191205_164833.jpg

groeten,

Christophe

Hey Christophe, waar heb je die rails vandaan?
    Mvg,

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martein_H Bekijk Berichten
    Hey Christophe, waar heb je die rails vandaan?
    Mvg,
    Van bij baptist.nl, het is de T track 'B' van 120cm. Iets duurder dan alie denkik maar ook wel echt stevig en al met verzonken schroefgaten en vijsjes erbij... Plus baptist heeft zelf veel hulpmiddelen die erop passen... Daarom die gekozen

Groetjes Christophe

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2016
    IMG_20191210_164832.jpg

Bijna af! Als de hardwax gedroogd is de schuiven eruit en de latjes nog eens doen. Dan de handvaten, ik weet niet zo goed welke ik er ga opzetten, ik heb hier nog voldoende padoek en een klein beetje notelaar liggen... Ik twijfel welke ik wil gebruiken, denk dat notelaar er beter uitkomt samen met die beuk...

Wat denken jullie?

Mooie werkbank. Goed voor mn inspiratie. Wil ook nog zo’n werkbank maken, wanneer de rest van mijn klussen af zijn.

Forum Rechten