Eigenbouw MFT op schragen.

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Elke keer zat ik te kijken naar een MFT/3 alleen de prijs hield mij elke keer nog tegen dat geld besteed ik liever aan wat anders van Festool en afgelopen ODH legen er op de kraam van GereedschapPro van die BenchDogs en ook het Park Guide systeem en wat gepraat nou is Sander niet echt een Festool fan en wees mij op de multifunctonele tafel van UJK (goedkoper en steviger volgens hem) bij thuis komst dat eens bekeken en wat gedacht en gekeken wat er was en maar wat spullen aangeschaft.

MDF 18mm dik voor het blad en een rand en een set metalen in hoogte verstelbare schragen had ik nog staan dat hoefde dus niet aangeschaft te worden dat scheelde al weer.
Het werd een bestelling van de UJK parf guide MK2 met een aantal BenchDogs (groot en klein) en een clip set voor de Festool rail en dat waren mooi snel binnen.

Begin van de week was ik vrij en heb ik het blad maar eens geboord en dat ging super simpel en ook wel snel daarna op de juiste maat gezaagd is het blad in ieder geval recht.
Stroken gezaagd en het een en ander in elkaar gelijmd als rand van planken die ik nog had liggen van een oud tuinhuisje de steunen gemaakt zodat die op de schragen kan liggen en het geheel ligt/staat mooi stevig.

En een paar plaatjes :)
MFT op de zaagtafel
mft op zaagtafel.jpg
MFT op schragen
mft op schragen.jpg
MFT frame op de schragen met de planken.
frame steun.jpg
Zo blijft alles netjes zitten.
frame steun houder.jpg

Tussen het blad en de planken op de schragen zit ruimte zodat een klem er gewoon ruimte heeft, in de hoek is ruimte gehouden door eventuele houten poten van 44 dik.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Dat ziet netjes uit
Nu nog zo’n mooi scharnier systeem voor je liniaal
En dan is ie helemaal af
Dan heb je toch voor weinig een mooie multifunctionele werk tafel
Mvg leroy
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dank je wel, ook wel erg blij mee zo, werkt erg handig ben ik al achter gekomen :) alleen nog een paar snel spanners erbij.

Nu nog zo’n mooi scharnier systeem voor je liniaal
Daar zat ik ook aan te denken maar met de hoge (50mm) BenchDogs en de UJK Dog Rail clips wordt de rail strak tegen de dogs getrokken en dus gegarandeerd haaks en kan mijn 800 rail gebruiken, ga ik kijken naar een scharnier dan moet ik weer een langere rail aanschaffen, een scharnier (spelingsbvrij) maken met een houder voor de andere kant en het allemaal goed haaks uitgelijnd krijgen wat nog wel mee zal vallen denk ik maar er steekt wel weer wat uit het blad moet dan vast liggen het ligt er los in zodat het makkelijker te verplaatsen/vervoeren is.
Wie weet in de toekomst maar voor nu laat ik het zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.