Werkplaats rondleiding "hooked on Wood" deel 1

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Heel leuke werkplaats en een goed in elkaar gestoken video. Je hebt er goed over nagedacht zo te zien om alles te krijgen zoals je wil. Alleen is een werkplaats nooit af :(

Ik ga zeker wat ideeen van je 'lenen' als dat mag :)

Hoi Jelmer,

Leuk man, natuurlijk mag dat ;) Als je vragen heb, dan hoor ik het wel.

Groet,

Dennis
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Erg functioneel ingedeeld dan! Ik heb een wat kleinere ruimte maar staat ook een stuk voller :D ben ook hobbyist en maak/probeer dan weer wat groots en dan weer wat kleins, plaat/massief, dus wil mijn opties openhouden. Maar dat resulteert in een veel vollere ruimte :rolleyes:

Ik ben vooral mat plaat bezig en wil ook naar massief en dan krijg ik hetzelfde probleem als jij. Dus zit al een beetje te kijken of ik een grotere schuur neer kan zetten:rolleyes:.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Mooi filmpje, als je praat over de maten van je buizen van de afzuiging ging het ineens in inch maten. Hou dat in mm. Je bent een van de weinige die Nederlandse filmpjes maken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
`Die grotere schuur is geen oplossing. Je hebt meer ruimte, dus er komt een flinke vlakvandikte bank. Dan ga je de beperkingen van je zaag voelen, dus die wordt ingeruild op een echte paneelzaag. Omdat je grotere projecten in massief gaat doen, komt er behoefte aan een spilfreesmachine. En dan kijk je om je heen en denk je ik heb een grotere schuur nodig.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
`Die grotere schuur is geen oplossing. Je hebt meer ruimte, dus er komt een flinke vlakvandikte bank. Dan ga je de beperkingen van je zaag voelen, dus die wordt ingeruild op een echte paneelzaag. Omdat je grotere projecten in massief gaat doen, komt er behoefte aan een spilfreesmachine. En dan kijk je om je heen en denk je ik heb een grotere schuur nodig.

Ik zeg, mooi vooruitzicht! :D:D
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik verdenk je er toch van dat je stiekem op je erf nog een schuur hebt, die vol staat met al die dingen die knutselaars zoal verzamelen.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hoi Dennis,

Ik heb een paar vragen.
- Welke fan gebruik je voor je cycloon?
- Hoe verwarm je, je werkplaats als je al je lucht naar buiten blaast?

Alvast bedankt.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Dennis,

Ik heb een paar vragen.
- Welke fan gebruik je voor je cycloon?
- Hoe verwarm je, je werkplaats als je al je lucht naar buiten blaast?

Alvast bedankt.

Ik zie dat ik helemaal vergeten was je vraag te beantwoorden.

Ik gebruik een stofafzuiging van HBM. De HBM 200 (even uit mijn hoofd) In ieder geval de 2Pk versie.

Wat betreft de verwarming is wel een goede vraag. Want de lucht die ik naar buiten blaas zal ergens anders naar binnen gezogen worden. Ik heb dan ook wat luchtgaten moeten maken zodat de lucht naar binnen gezogen kan worden. In de winter is dit idd koude lucht. Ik heb enerzijds deze luchtgaten wat strategisch neergezet zodat ik zo min mogelijk zelf in de tocht sta. En anderzijds gebruik ik infra rood verwarming en deze is relatief ongevoelig voor koude lucht. Het is met name stralingswarmte die het aangenaam maak. Dat gezegd hebbende, als je de stofafzuiging dus de hele dag aan heb staan is het beter om de afzuiging niet naar buiten te laten blazen. Dat is dus wel een afweging die je moet maken.

Groet,

Dennis
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hallo Dennis,

Ik zag dat je uw afzuiging aanzet met een afstandsbediening, waar heb je die vandaan? Ik heb zelf al is een goedkope aangeschaft maar die viel direct uit, wattage te groot van de afzuiging haha oeps!

Verder heeeele leuke werkplek!! Netjes uitbedacht!
Check ook even de mijne als je wil, topic staat hier in dezelfde map :p

Groetjes Christophe
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hallo Dennis,

Ik zag dat je uw afzuiging aanzet met een afstandsbediening, waar heb je die vandaan? Ik heb zelf al is een goedkope aangeschaft maar die viel direct uit, wattage te groot van de afzuiging haha oeps!

Verder heeeele leuke werkplek!! Netjes uitbedacht!
Check ook even de mijne als je wil, topic staat hier in dezelfde map :p

Groetjes Christophe

Hoi Christope,

Ja, je heb idd wel een afstandbediening met wat vermogen nodig. Ik heb deze. https://www.amazon.de/mumbi-4-Kanal...coding=UTF8&psc=1&refRID=8MD96Q6MH8D4G3RCPD9B
Deze hebben een vermogen van 3600 watt per stuk.
Wel heb ik bij mijn afzuiginstallatie er een bescherming uit moeten halen omdat deze anders niet via de afstandbediening aan zou kunnen zetten.

Coole werkbank overigens! Ik heb in je topic ook gereageerd, maar ben erg gecharmeerd van je voorkant. Dat ga ik waarschijnlijk ook zo doen. Ik plan het gedeelte waar mijn afkortzaag staat ook opnieuw te doen en dan is zo'n rails boven en aan de voorkant wel mooi en strategisch. Hoewel ik denk dat je aan de bovenkant met je gaten ook al een heel eind komt.

Groetjes

Dennis
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.