Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    Iedereen onwijs bedankt voor de complimenten. Ik doe het even zo, want ander ben ik alleen maar "thanks" aan het replyen. Wat niet weg neemt dat ik het erg leuk vind om te lezen.

Even korte reacties:
    Rendew: , ontspannen!
    Tympy; Mijn werkplaats is 3.5 x 6.5 meter lang. Ik kan nog net een volledige sheet door de tafel halen, maar dat probeer ik ten alle tijden te voorkomen. Mijn werkplaats is ook te klein voor grotere projecten. Ik heb eens een TV meubel gemaakt van 2 meter bij 70 hoog meen ik en dat is wel een beetje de max.

Mooi filmpje en super mooie werkplaats Dennis!

Mijn werkplaats (to be, nu is het nog garage / opslag) heeft ongeveer dezelfde afmetingen.
    Zou je een (ruw) plattegrondje willen delen? Dat geeft mij net wat meer inzicht den ik.

Alvast bedankt!

Knap om geen meuk te verzamelen. Mijn ruimte is iets groter, maar er staat zoveel meer in, dat er alleen nog een looppad in het midden is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Heb net je filmpje gezien......suitably impressed. Daarna naar je filmpje over de zero clearance insert gekeken...OMG, daar heb je wel een ei van Columbus Dennis!! Daar ga ik zeker mee aan de slag. Wat een goede oplossing.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten
    Heb net je filmpje gezien......suitably impressed. Daarna naar je filmpje over de zero clearance insert gekeken...OMG, daar heb je wel een ei van Columbus Dennis!! Daar ga ik zeker mee aan de slag. Wat een goede oplossing.
    Bedankt voor je reactie.
    Ik moet het effect van de Zero Clearance insert wel wat nuanceren. Ik denk nog steeds dat het een toevoeging is en zou hem altijd gebruiken want ik heb geen nadelen. Bij een gewone zaagsnede in het midden van het hout is het effect minimaal omdat de inlets worden afgedekt door het hout. Maar dit is ook een zaagsnede die relatief weinig stof geeft. Het is met name effectief bij het schoonmaken van de randjes, of bij een klein stukje verwijderen van een stuk hout. Uiteindelijk doe ik dat nog best regelmatig en daar is het verschil groot.
    Verder houdt hij een cabinetzaag mooi schoon en dat is ook een grote plus.
    Groet, Dennis

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Dat begrijp ik Dennis. Maar ik zaag regelmatig sponningen en groeven, dus geen doorgaande zaagsnedes. En daar zie dan weldegelijk voordelen t.o.v. Een standaard zero clearance inlegplaat. Ik had een DW 745 en nu een DW 746. Dat is een hybride zaag (net geen cabinet saw). Eerst ga ik maar eens zo’n plaat maken en er lekker mee experimenteren. Wel een leuk onderwerp om eens verder uit te diepen.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten
    Dat begrijp ik Dennis. Maar ik zaag regelmatig sponningen en groeven, dus geen doorgaande zaagsnedes. En daar zie dan weldegelijk voordelen t.o.v. Een standaard zero clearance inlegplaat. Ik had een DW 745 en nu een DW 746. Dat is een hybride zaag (net geen cabinet saw). Eerst ga ik maar eens zo’n plaat maken en er lekker mee experimenteren. Wel een leuk onderwerp om eens verder uit te diepen.
    Top, Ik denk dat deze zero clearance insert daar zeker effectief voor kan zijn. Succes!

Mooi filmpje Dennis en een prachtige mooie werkplaats.
    Groeten, Eric

Heel leuke werkplaats en een goed in elkaar gestoken video. Je hebt er goed over nagedacht zo te zien om alles te krijgen zoals je wil. Alleen is een werkplaats nooit af

Ik ga zeker wat ideeen van je 'lenen' als dat mag

Erg functioneel ingedeeld dan! Ik heb een wat kleinere ruimte maar staat ook een stuk voller ben ook hobbyist en maak/probeer dan weer wat groots en dan weer wat kleins, plaat/massief, dus wil mijn opties openhouden. Maar dat resulteert in een veel vollere ruimte

Forum Rechten