5 Alternatieve kerstbomen | Inspiratie voor kerst 2019

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo,

Deze week maakte ik 5 verschillende alternatieven voor de traditionele kerstboom.
Ze zijn allemaal heel makkelijk zelf te maken en door het gebruik van pallethout zijn ze supergoedkoop.

Ik hoop jullie hiermee te inspireren.

Groetjes
C

 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik zal me weer eens populair maken. Het is zowat mijn specialiteit…

Oftewel "That guy", in't Engels.

Sinds ik de buurvrouw naar spoed heb zien rijden terwijl manlief de lens van zijn oog in zijn hand hield, ben ik wat, euh, gevoeliger geworden voor onveilige acties… Vandaar:

Je hand zit soms veel te dicht bij je afkortzaagblad (o.a. @9:00). Als je dan ook nog eens wegplooiend hout (de voet vd 5de boom, @12:35) gaat zagen met je hand zo dichtbij, dan komt mijn sluitspier in de problemen.

(Het oog, dient het nog gezegd, kon uiteraard niet meer gered worden)
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Thanks C...
Daar ga ik mijn vrouw eens stiekum blij mee maken!
Mooi filmpje weer, mag er graag naar kijken.

Jimbo... Gelukkig is het jou sluitspier en niet jou hand! Waar gaat dit in hemelsnaam over!!!
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Door de opmerking van Jimbo die video bekeken (heb helemaal niks met kerst vandaar) maar de afstand van hand tot zaagblad viel mij nog wel mee eigenlijk, nu kunnen beeld opnames (stand van de camera en soort lens) ook wel wat verteken waardoor de afstand verkeert wordt ingeschat.
De voet zo zagen vond ik ook wel wat minder, die zou ik eerst zagen en dan in elkaar zetten.
Maar leuk/lekker bezig en een huis vol boompjes ;)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Thanks C...
Gelukkig is het jou sluitspier en niet jou hand
Gelukkig is dit niet mijn hand, nee…
k28HoIA.png

kUR8sb4.png


Noch mijn pols, wat dat betreft:
B3kVivM.png

Zou het meer dan 5cm zijn? Terwijl er op het hout wordt ingevallen, i.e. ideaal recept voor kickback, en dat met arm er kruiselings achter.

Jullie doen maar.

Mooie bomen, en originele ideeen, dat wel.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Sorry Jimbo, maar ik vindt het "gevaar" nog wel meevallen. ( ik zal mij wel niet populair maken met deze opmerking:rolleyes:)
Leuke ideeën
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Jimbo,

Bedankt voor je waarschuwing men kan niet voorzichtig genoeg zijn en volgens mij moet je afleren om daar je hand te plaatsen.
Ik ken twee mensen, waar van de een gedeeltelijk zijn vingers kwijt is en de ander zijn duim door een afkortzaag.

Mvg, :).
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
ik zal mij wel niet populair maken met deze opmerking
Je bent - tot mijn niet geringe verbazing - voorlopig in de meerderheid… gelukkig is het geen wedstrijd.

Het is toch !@#@%@#% ironisch. Op het einde (mijn 3e foto) valt hij in - in plaats van helemaal van achter naar voor te zagen - in het hout, wat sowieso een extra risico is, omdat zijn arm in de weg zit van het zaagblad.

Mja. Niet mijn ledematen, zoals fijntjes werd opgemerkt.

Versta me niet verkeerd: ik vind Christof 'goed bezig', maakt mooie dingen en vooral mooie filmpjes, maar hij mag wel wat voorzichtiger zijn.
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo,

Met veel aandacht heb ik dit hele verhaal gelezen en ik kan hierop het volgende zeggen:

Bedankt dat jullie mijn video met zoveel aandacht bekijken. Dit kan alleen maar betekenen voor mij dat ze de moeite waar zijn, anders zouden deze zaken nooit opvallen. Dus voor mij is dit geslaagd.

...En in verband met dat armen kruisen... Doen we niet allemaal eens iets waarvan we achteraf zeggen, Damn dat had ik beter niet gedaan? Ik denk van wel... alleen bij mij staat het op beeld, hahaha!


Iedereen bedankt voor de reacties
Groetjes
C
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Natuurlijk en deze keer ging het goed, maar je mag er dan ook wel op gewezen worden :)

Natuurlijk, juist door elkaar attent te maken op zulke dingen worden we er allemaal beter en slimmer van en kunnen in dit geval ongevallen misschien vermeden worden. Dit is nu net wat ik zo leuk vind aan een forum als dit.
Groetjes en tot een volgende
C
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.