Alweer dat lintzaag topic

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Hi,

Ben behoorlijke beginner en ben wat hobby materialen aan het kopen. Nu kan ik een lintzaag Recordpower BS350 kopen voor wat lijkt een nette prijs: 450.
Alleen dit model is oud en ik zie overal de S veriant of de Sabre.
Doe ik er verstandig aan om deze zaag te kopen? Of kan ik beter even sparen en voor een hogere variant gaan?

Alvast bedankt voor jullie tips!
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Kijk eerst eens wat je ermee wilt gaan doen.
BS350 is zeker geen slechte lintzaag.

Ja ben dus beginner in alles, maar merk dat ik vaak wat hout wil verzagen en wat fijnere snedes wil maken. Kijk dan naar efficiëntie qua hoogte en kom dan hierop uit. Zag deze dus voor de nieuwprijs van 450 staan maar model is dus wat oud.. maar begrijp al dat het niet zoveel uitmaakt zoals het bij een tv doet.
Het feit dat ik geen vergelijkbare zie voor die prijs maakt dat ik het wil kopen maar ook wantrouwend wordt :)
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Hey Kayu, ik kan niet specifiek oordelen over de BS350 (ik heb zelf de Sabre350), maar in het algemeen ben ik tevreden over mijn Record Power machines. Ik heb behalve de Sabre ook een vlak-vandiktbank en twee afzuigers van RP.

Voor wat betreft de prijs van deze lintzaag: het klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de BS350S nieuw te koop is voor €800, let dus goed op waar je deze machine koopt en haal hem eventueel zelf op, zodat je weet wat je krijgt/dat je iets krijgt.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Je moet even kijken welke afmetingen je wilt zagen.
Je mag voor de normale zaagdikte ongeveer 2/3 van de doorvoerhoogte tellen.
Verder zag ik dat je wat fijnere sneden wilde maken, echter een lintzaag is niet echt bedoeld voor dit soort sneden.
Lintzaag geeft wat ruwer zaagbeeld.
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
J
Hey Kayu, ik kan niet specifiek oordelen over de BS350 (ik heb zelf de Sabre350), maar in het algemeen ben ik tevreden over mijn Record Power machines. Ik heb behalve de Sabre ook een vlak-vandiktbank en twee afzuigers van RP.

Voor wat betreft de prijs van deze lintzaag: het klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de BS350S nieuw te koop is voor €800, let dus goed op waar je deze machine koopt en haal hem eventueel zelf op, zodat je weet wat je krijgt/dat je iets krijgt.

Was idd een too good to be true verhaaltje. Ging wss om fake of gehacked account op Amazon.

Mbt “fijnere” snedes bedoel ik de handling. Heb nu wat lompe dingen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Dan moet je het via grijze import in Nederland zien te krijgen, misschien via Duitsland, heb je gewoon europese garantie :) geloof ik.
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Ziet er aantrekkelijk uit :) bezorgen mag altijd hier. Ons huis (Aachen) dient sws al als Amazon pakkercentrale voor vrienden in België en NL haha
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Kijk voor de aardigheid dan ook even naar de Record Power BS350 (nee, niet de Sabre uitvoering). Die is qua prijs het zelfde en qua spec misschien iets hoger. En deze is wel in Nederland te bestellen (Baptist). Puur om even een vergelijk te kunnen maken hoor.
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Hebben jullie nog een mening over de Scheppach BASA 3 lintzaag? Lijkt goedkoper geprijst, of lever ik dan teveel in qua kwaliteit?
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ben benieuwd hoe deze zich qua kwaliteit verhoudt tot de grotere broers. Waar hebben ze precies op bezuinigd (behalve de grootte)? Zou hij deels (of zelfs grotendeels) buiten Oostenrijk gemaakt worden?
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ben benieuwd hoe deze zich qua kwaliteit verhoudt tot de grotere broers. Waar hebben ze precies op bezuinigd (behalve de grootte)? Zou hij deels (of zelfs grotendeels) buiten Oostenrijk gemaakt worden?

Goede vraag. Het wachten is op de eerste kopers die hun ervaringen (hier) delen. Maar in het algemeen: van de grotere modellen maakt Felder/Hammer bij mijn weten de frames niet zelf, maar haalt ze uit Italië. De gietijzeren tafels komen uit Tsjechië, maar Felder slijpt ze zelf vlak (afwerking dus). Voor de overige onderdelen is het gissen, maar ik neem aan dat voor de topmodellen goed spul gesourced wordt.

Wat betreft deze nieuwe denk ik dat-ie grotendeels kan-en-klaar ingekocht is. Zeker als je de maatvoering en opbouw vergelijkt met andere merken in dit segment. Dan zie je veel overeenkomsten.

De geleidestang en de 'fence' zijn volgens mij identiek aan die van de twee andere N-s van Hammer. (Ik heb zelf een N4400).
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Hmmm... interessant voor mij. Omdat ik in duitsland woon kost hij maar €671. Is een bizarre €200 goedkoper.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Kopie van mijn Record lintzaag maar de Record heeft wel gietijzeren wielen en deze volgens mij niet.
Dus dit is gewoon een Chinees!
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Kan hier nu in keulen een Elektra Beckum BAS450 kopen. Ziet er oke uit voor oke prijs. Aanrader? of te moeilijk af stellen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.