Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Alweer dat lintzaag topic

Hi,

Ben behoorlijke beginner en ben wat hobby materialen aan het kopen. Nu kan ik een lintzaag Recordpower BS350 kopen voor wat lijkt een nette prijs: 450.
    Alleen dit model is oud en ik zie overal de S veriant of de Sabre.
    Doe ik er verstandig aan om deze zaag te kopen? Of kan ik beter even sparen en voor een hogere variant gaan?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Kijk eerst eens wat je ermee wilt gaan doen.
    BS350 is zeker geen slechte lintzaag.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Kijk eerst eens wat je ermee wilt gaan doen.
    BS350 is zeker geen slechte lintzaag.
    Ja ben dus beginner in alles, maar merk dat ik vaak wat hout wil verzagen en wat fijnere snedes wil maken. Kijk dan naar efficiëntie qua hoogte en kom dan hierop uit. Zag deze dus voor de nieuwprijs van 450 staan maar model is dus wat oud.. maar begrijp al dat het niet zoveel uitmaakt zoals het bij een tv doet.
    Het feit dat ik geen vergelijkbare zie voor die prijs maakt dat ik het wil kopen maar ook wantrouwend wordt

Hey Kayu, ik kan niet specifiek oordelen over de BS350 (ik heb zelf de Sabre350), maar in het algemeen ben ik tevreden over mijn Record Power machines. Ik heb behalve de Sabre ook een vlak-vandiktbank en twee afzuigers van RP.

Voor wat betreft de prijs van deze lintzaag: het klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de BS350S nieuw te koop is voor €800, let dus goed op waar je deze machine koopt en haal hem eventueel zelf op, zodat je weet wat je krijgt/dat je iets krijgt.

Je moet even kijken welke afmetingen je wilt zagen.
    Je mag voor de normale zaagdikte ongeveer 2/3 van de doorvoerhoogte tellen.
    Verder zag ik dat je wat fijnere sneden wilde maken, echter een lintzaag is niet echt bedoeld voor dit soort sneden.
    Lintzaag geeft wat ruwer zaagbeeld.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

J
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedWoodWorking Bekijk Berichten
    Hey Kayu, ik kan niet specifiek oordelen over de BS350 (ik heb zelf de Sabre350), maar in het algemeen ben ik tevreden over mijn Record Power machines. Ik heb behalve de Sabre ook een vlak-vandiktbank en twee afzuigers van RP.

Voor wat betreft de prijs van deze lintzaag: het klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de BS350S nieuw te koop is voor €800, let dus goed op waar je deze machine koopt en haal hem eventueel zelf op, zodat je weet wat je krijgt/dat je iets krijgt.
    Was idd een too good to be true verhaaltje. Ging wss om fake of gehacked account op Amazon.

Mbt “fijnere” snedes bedoel ik de handling. Heb nu wat lompe dingen.

Kayu,

Bekijk deze advertentie op het marktplein van woodworking eens > https://www.woodworking.nl/showthrea...wegens-upgrade

Hammer komt met een goedkoper model.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    Hammer komt met een goedkoper model.

Een mooie machine voor een schappelijke prijs maar volgens mijn informatie is deze hammer N2-35 niet leverbaar in Nederland.

Simon

Dan moet je het via grijze import in Nederland zien te krijgen, misschien via Duitsland, heb je gewoon europese garantie geloof ik.

Forum Rechten