Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Doorvoeren vandikte bank gaat niet lekker

Ik heb sinds kort een hbm 12" vlak en vandikte bank.

mijn oude wenge parketvloer ben ik aan het hergebruiken voor vensterbanken en een wandkast.
    de parketvloer stond in de was.

de bovenste ;aag schaaf ik er af en ik krijg weer mooie planken.
    ik heb ca 90 meter (planken ca 70mm breed) gedaan.

nu werkt het doorvoeren niet meer goed.

ik heb de 2 doorvoerrollen schoongemaakt met wasbenzine. Dat scheelt ietsje. Maar het gaat nog niet lekker.
    kan ik verder nog iets doen?

90A8C63B-D73C-4651-AFD4-BEA88AE7A06D.jpg

Foto staat onderste boven

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Tafel goed schoonmaken in insmeren met een geschikt glijmiddel
    sometimes you just need a bigger hammer

Hoi Ronald
    Wat zou een geschikt glijmiddel zijn? Het is een gepolijste glimmende plaat.

Kaarsvet, waxinelichtje gaat perfekt.
    Groeten, Eric

Of bijvoorbeeld een pot silbergleit. Gaat ook super, voor alle oppervlaktes trouwens

Ik had laatst ook zoiets dergelijks, zoals je ziet zit er allemaal troep op je blauwe aandruk rol. Deze moet je proberen schoon te maken.

Wat ik heb gedaan wat werkte, was ruw hout schaven waarbij dus geen was oid aanwezig was. Dit trok de aandrukrol weer schoon.

De volgende vraag is dan meestal: ‘Hoe krijg je die waslaag eraf?’ Soms werkt een sterke ontvetter prima, bijvoorbeeld St Marc of een keukenontvetter. Maar als dit niet lukt, of je wilt zeker weten dat je alles eraf haalt dan is Abbondanza Bio strip een uitkomst. Dit is een 100% biologisch afbreekbaar product, dus milieuvriendelijk en veilig.

Ik ga aan de slag en laat het resultaat weten.

Als je een paar streepjes parafine (kaarsvet ) op het aanvoerblad van de vandikte aanbrengt kant dit toch niet op de aanvoerrollen komen, deze zitten toch boven.
    Je gevlakte hout gaat toch over het aanvloerblad, of begrijp ik het niet helemaal wat de bedoeling is.
    Groeten, Eric

Mogelijk heeft hij eerder b.v. harshoudend hout geschaafd en is het nu een beetje samenloop van omstandigheden.
    Vuile rollen en een stroeve tafel.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Forum Rechten