Schuurpoort

Zeegsel

Nieuw lid
13 feb 2017
19
0
@tuoh: zo had ik het ook geïnterpreteerd. boven en onder een winkelhaak en dan 2 platte ertussen in per vleugel.
@vandikte: dat is een mooi voorbeel van beslag denk ik dan; hier hebben de winkelhaken ook de gelaste bussen zoals hierboven vermeld zie ik?
Heb je deze gekocht of zelf gemaakt? ze zien er wel dunner uit als de door tuoh voorgestelde 8 dik. of zie ik dit helemaal verkeerd ? :D

Algemeen: zouden jullie een gewone slotkast met deurklink plaatsen op zo een poort of eerder opzoek gaan naar een mooie poortsluiting zoals hieronder?
poortgrendel.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Als je zoekt met “zware hengen” op Google en dan afbeeldingen selecteren zie je meerdere voorbeelden, als je ze zelf maakt/last zou ik ze ook zwaarder uitvoeren.
 

tuoh

Oud hout
Bij dergelijke poorten werkt een gewoon deurslot niet meer, de speling tussen beide delen is te groot.
Grote poorten betekend ook "groot" beslag, het voorbeeld op de foto is wat dat betreft al een stuk beter.
 

Zeegsel

Nieuw lid
13 feb 2017
19
0
net eens geprobeerd, inderdaad voorbeelden genoeg.
Het woord "hengen" was me wel nieuw, ik googelde altijd op "scharnieren"
 

Zeegsel

Nieuw lid
13 feb 2017
19
0
sommige sloten weet ik schuift de balk 2 keer uit (door 2 keer de sleutel te draaien natuurlijk) maar inderdaad een gewone klink zal niet pakken dan... :D
 

Zeegsel

Nieuw lid
13 feb 2017
19
0
@tdesut jammer genoeg is het project niet van start gegaan. Er bestaat wel een kleine kans dat het in de toekomst terug komt bovendrijven maar dat wordt afwachten.. als ik er aan begin krijg je een uitgebreid verslag :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.