Decoupeerzaag advies gevraagd

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Vast een prima keus die Bosch. Zou die in samenwerking met Mafell gemaakt zijn? Ik zie een paar gelijkenissen (zool en spanner).

220mm zaagblad? Dat klinkt aardig extreem. Waar heb je die voor nodig en zaagt dat nog haaks?

Ik heb voor m'n P1 zaagbladen van 13cm. Dikker dan 10cm (vurenhout) wil je ook niet echt zagen.
 

Incactus

Actieve deelnemer
9 okt 2018
63
26
Vast een prima keus die Bosch. Zou die in samenwerking met Mafell gemaakt zijn? Ik zie een paar gelijkenissen (zool en spanner).

220mm zaagblad? Dat klinkt aardig extreem. Waar heb je die voor nodig en zaagt dat nog haaks?

Ik heb voor m'n P1 zaagbladen van 13cm. Dikker dan 10cm (vurenhout) wil je ook niet echt zagen.

Ha nou, dat lijkt me sterk. Zou wel wat zijn als ze samen ontwikkeld zijn.

Het gaat om zagen in Douglas hout van 15 cm en dan ook nog op de kopse kant. De test stukjes die ik heb gezaagd zijn haaks en recht aan alle kanten, maar er is wel wat geduld voor nodig. Zaag op 1/3 van het vermogen en rustig schuin inzagen en dan het hele zaagblad er rustig door door heen geleiden en dan gaat het dus goed
 

Incactus

Actieve deelnemer
9 okt 2018
63
26
Ha nou, dat lijkt me sterk. Zou wel wat zijn als ze samen ontwikkeld zijn.

Het gaat om zagen in Douglas hout van 15 cm en dan ook nog op de kopse kant. De test stukjes die ik heb gezaagd zijn haaks en recht aan alle kanten, maar er is wel wat geduld voor nodig. Zaag op 1/3 van het vermogen en rustig schuin inzagen en dan het hele zaagblad er rustig door door heen geleiden en dan gaat het dus goed
Ook nog even geprobeerd met pendel stand maar dan gaat het niet meer goed, zaag lijkt zich dan echt door het hout te laten sturen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.