Accumachines van Makita

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Makita heeft een hele serie machines op accu (18v) die op youtube goed reviews hebben.
Heeft iemand die in gebruik (bv de bovenfrees) en werken die inderdaad goed zoals ze op youtube getest zijn? (Kan een mooi marketing verhaal zijn)
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
525
48
Groningen
Ik heb een aantal in gebruik: de accu(slaghamer-)boormachines bevallen me erg goed. Net als de 18v lamellenfrees, doet voor mij niet onder aan de Lamello.
De accu cirkelzaag is prima, 2cm dikke eiken planken gaat ie met een scherp zaagblad doorheen als boter, maar wel minder snel dan de 230v invalzaag.. Bij te enthousiast door een plank / balk drukken loopt ie wel eens vast...
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik heb een hele rits machines van Makita, zowel 230V als 18V. Ben over Makita in het geheel, bijzonder content.
Ik heb voornamelijk 3Ah en 4Ah 18V accu's in gebruik en ben altijd erg verbaasd over de standtijd.
Pas toen ik mijn accuboor gebruikte om 20mm gaten te boren met een slangenboor in 150mm douglas (helemaal door) zag ik de accu leeglopen...
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik heb een 18V boormachine en een 2x18V heggenschaar. Beiden doen het prima, al is die heggenschaar wel lomp zwaar. Voor particulier gebruik niet zo'n punt, maar professioneel lijkt me dat ding niet geschikt.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Hier ook tevreden Makita gebruiker, stuk of 10 machines.
Pas wel op, je hebt ook 'bouwmarkt' Makita en dat is wel minder dan de 'echte'

Die hebben goedkopere accu's die volgens mij niet op de pro machines passen, en bijvoorbeeld een plastic boorkop i.p.v. een metalen

toevoeging:
Makita heeft heel vaak een Gratis Accu actie, koop een body (bijvoorbeeld borstelloze accutol van 129 euro) en krijg er gratis een 5.0 Ah accu bij.
Ik heb 5 accu's en allemaal gratis gekregen. Wel ergens een lader op de kop tikken
 
Laatst bewerkt:

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Boorhamer, slijpschijf en stempelfrees, heel tevreden van prijs/kwaliteit.
De 18V 5.0 ah batterij heeft lange werktijd en loopt niet af indien langere tijd niet gebruikt.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb de accu bovenfrees in gebruik en ben er zeer tevreden over in combinatie met een 5ah accu kun je best veel frezen
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Een schroefmachine, slagschroevendraaier, lamellenfrees, bluetoothradio en multitool allemaal op 18V. Alles werkt bijzonder goed, enkel de multitool trekt de accu wel erg snel leeg (zelfs met 5ah).
Al met al, zeer tevreden.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Mijn eerste accumachines waren van Makita en dat uitgebouwd naar 2x schroefboormachine, slagschroevendraaier, lamellenfrees en grastrimmer. Ik ben er zeer tevreden over, goede kwaliteit en lader is goed. De accutechniek van Makita is heel goed, net als bij Bosch Blauw
Ik heb echter ook 12V van Bosch gekocht en 18V boormachine van Bosch. Ik zit nu in dubio of ik niet geheel op Bosch moet overstappen om bijna al mijn gereedschap Bosch Blauw is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.