Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
    Member
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Kan je vertellen waarom?
    Wat het kromtrekken precies veroorzaakt, weet ik eerlijk gezegd niet. Ongelijke verluchting tussen voor- en achterzijde zou een oorzaak kunnen zijn, of een lichte afwijking tussen ondersteuning boven en onder?

In elk geval heb ik het indertijd opgezocht én de raad van 2 geroutineerde schrijnwerkers gekregen om geen MDF of multiplex te gebruiken voor schuifdeuren. Pas op, de meerkost was er wel naar: ik dacht een 140-tal euro voor een (weliswaar gefineerde) spaanplaat versus 80 euro voor berkenmultiplex - maar better safe than sorry...

de deuren trekken krom door temperatuur en vochtverschil in de kast en de ruimte waar ze staan.
    vaak worden de kanten ook niet gelijk afgewerkt waardoor de plaat ook kan kromtrekken
    kasten die tegen een binnenmuur staat hebben veel minder last van dit probleem

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Omsels Bekijk Berichten
    In onze berging wil ik een schuifwand maken om de vriezer en de wasmachine en droger weg te werken en wat opslagruimte te creëren.
    Hier is er inderdaad wel een risico op wat meer vocht dan bij bv. een kledingkast in een slaapkamer.

Als je het (voor je)zelf maakt kan je op zich het risico wel nemen.

Forum Rechten