Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jensioo Bekijk Berichten
    altijd leuk om te volgen dit. succes alvast met alles en geniet ervan. Heerlijk die ruimte, ik blijf er voorlopig nog maar van dromen. Wie weet ooit...
    Ik droomde er ook altijd van, tot ik een half jaar geleden een appje van de baas (echtgenote) kreeg, woning met grote garage... De rest is alweer historie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew Bekijk Berichten
    Wat een ruimte daar kan je nog een vliegtuig in parkeren Ben een tikkie jaloers\

En zie ik het goed integreer je een wasbak/kraan in je werkbank
    Niet doen, je bent altijd welkom hè...
    Inderdaad, komt een spoelbak/kraan in de (niet hout) werkbank...
    Er zit een toilet (dus riolering en water) aan de andere kant van het muurtje wat de werkbank links scheidt (ghehe, woordgrapje voor de sfeer...)
    Dus waarom niet, maakt schoonmaken van oude gereedschappen enzo weer wat makkelijker
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Heerlijk zo'n ruimte al is die ruimte vast ook snel te klein
    Een spoelbak in de werkplaats is alleen maar handig hoeft dat ook niet allemaal in huis in de keuken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Heerlijk zo'n ruimte al is die ruimte vast ook snel te klein
    Een spoelbak in de werkplaats is alleen maar handig hoeft dat ook niet allemaal in huis in de keuken.
    Inderdaad, gaat echt heel snel, passen echt geen machines meer bij nu... en anders krijg ik sowieso ruzie met de directie, die Colchester was wel op het randje...
    De spoelbak is inderdaad erg handig, scheelt me heen en weer lopen, ook met slijpen van gereedschappen etc stenen schoonmaken etc.
    Twijfel alleen nog over warmwater. Er zit een gas aansluiting, dus evt een oude cv aansluiten op de vliering zou een mogelijkheid zijn, maar wellicht alleen een kleine elektrische boiler voor warm water, keuzestress...
    Zeg maar gewoon Ruben

Omdat werkbanken altijd te klein zijn, zou ik de kraan niet in het blad, maar in de muur zetten. De bankschroef niet midden op je blad en de slijpmachine ergens op een losse console in de buurt van je draaibank. Ik weet niet waar je je hout bankschroef wil plaatsen, maar als het mogelijk is zou ik die op de hoek waar nu je slijpsteen staat getekend plaatsen. De metaalbankschroef kan dan op een koker die onder je blad schuift. En heb je nog plek voor de freesbank?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Twijfel alleen nog over warmwater. Er zit een gas aansluiting, dus evt een oude cv aansluiten op de vliering zou een mogelijkheid zijn, maar wellicht alleen een kleine elektrische boiler voor warm water, keuzestress...
    Ik heb in de keuken een 6 kW doorstroomgeiser op elektriciteit. Ruim voldoende om met warm water je handen te wassen of even een beker af te wassen, snel warm, goedkoop in de aanschaf en hij gebruikt echt alleen stroom als hij aan staat, i.t.t. een boiler.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Omdat werkbanken altijd te klein zijn, zou ik de kraan niet in het blad, maar in de muur zetten. De bankschroef niet midden op je blad en de slijpmachine ergens op een losse console in de buurt van je draaibank. Ik weet niet waar je je hout bankschroef wil plaatsen, maar als het mogelijk is zou ik die op de hoek waar nu je slijpsteen staat getekend plaatsen. De metaalbankschroef kan dan op een koker die onder je blad schuift. En heb je nog plek voor de freesbank?
    Leuk dat je mijn draadje ook gevonden hebt, en inderdaad, nooit werkruimte (voornamelijk horizontale oppervlakken) genoeg.
    De werkbank zoals die op schets staat is gelukkig alleen voor werk waar ik mijn (nog te bouwen) roubo niet voor wil gebruiken.
    Het zal dus voornamelijk om vies werk gaan (metaalslijpsel/roest/etc).
    Kraan in de muur, ik heb er wel aan gedacht, alleen het zijn voorzetwanden die al gestuced zijn, niet zo’n zin om daar veel aan te tornen.
    Maar een en ander hangt ook af van beschikbare materialen, ik ben nog op zoek naar een gratis/voor weinig spoelbak en kraan ��
    Voor wat betreft bankschroef en slijpmachines etc, moet ik nog even kijken wat en hoe.
    De werkbank komt tussen een toilet in de hoek van de garage en een koof (±40cm diep), ik zou dus voor de koof nog een stukje werkbank door kunnen trekken…
    Dus met het verlijmen van het blad zal ik wat extra lengte pakken, kan het er altijd nog afzagen!
    Gevolg is overigens wel dat ik dus redelijk vast zit aan de maten en de plek voor spoelbak en kraan enzo…

plattegrond.jpg
    De ruimte waar dit zou moeten komen, foto zegt meer dan het epistel hierboven…

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Ik heb in de keuken een 6 kW doorstroomgeiser op elektriciteit. Ruim voldoende om met warm water je handen te wassen of even een beker af te wassen, snel warm, goedkoop in de aanschaf en hij gebruikt echt alleen stroom als hij aan staat, i.t.t. een boiler.
    Juist zoiets bedoelde ik 6kW, beetje tevreden? Groter of kleiner?
    Laatst gewijzigd door rmenkveld; 11-11-19 om 18:44. Reden: afbeelding
    Zeg maar gewoon Ruben

Ik heb hier nog wel een ronde inbouwspoelbak liggen. Maar voor vuil werk zou ik een horeca spoeltafel van marktplaats halen. Ik moet de komende week nog een geiser van de muur halen. Ga je je draaibank van een spanenkap voorzien? Zo niet dan zou ik hem zo ver van de muur zetten dat je er fatsoenlijk achter kan schoonmaken.

Leuk draadje om te volgen. Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
    Moet een heerlijke ruimte worden als hij klaar is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik volg ook. Veel plezier met inrichten verder, heerlijk werk.
    Vriendelijke groeten,

Corné

Ziet er goed uit. Mooie ruimte, ben benieuwd naar de volgende foto’s.

Forum Rechten