Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    In de bouw worden kruk bediende meerpuntsluitingen geplaatst omdat deze goedkoper zijn. Je kan met de kruk eenvoudig een grote hefboom maken om de deur te sluiten. Zelf werk ik uitsluitend met cilinderbediende meerpuntsluitingen. Hier zit een betere overbrenging in. Maak zo'n kruk bediende maar eens open moet je zien hoe dun het plaatje is dat zorgt voor de overbrenging.

Als ik het me goed herinner valt een garage niét onder het woongedeelte van het huis. En daarom is de deur naar de garage ook geen binnendeur. Don't quote me on that. Maar ik denk dat je daar best een zaak van kunt maken. Maar goed, of je dat wil is natuurlijk een tweede. Brandwerendheid is uiteraard fijn maar niet verplicht.

Verder ben ik het er ook mee eens om het nu gelijk goed te doen. Anders blijf je je er aan storen.

Het is een nevenfunctie, dus onderdeel van de woning volgens het BB. Dat impliceert binnendeur.
    Als de garage onverwarmd is dan heb je misschien een argument en dat zou je kunnen staven door de uitgangspunten van de ingediende EPC berekening na te kijken.

Afgezien van alle juridische oplossingen: Wat je ook kiest, hoe duur je het ook maakt: Schilder de deur aan beide zijden even vaak, anders trekt zelfs de duurste nog krom.

Bij het bedrijf waar ik werk (nl) plaatsen we een alutherm deur zonder 3 puntssluiting wanneer de berging ongeisoleerd en onverwarmd is. De ruimte is bij ons dan namelijk ook altijd sterk geventileerd. Dit zorgt voor een verschil in luchtvochtigheid. Als je naast het latere isoleren ook een gereguleerde ventilatie en enige verwarming hebt kun je een gewone deur gebruiken. Ik zou sowieso geen multiplex deur gebruiken.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emilio Bekijk Berichten
    Het is een nevenfunctie, dus onderdeel van de woning volgens het BB. Dat impliceert binnendeur.
    Als de garage onverwarmd is dan heb je misschien een argument en dat zou je kunnen staven door de uitgangspunten van de ingediende EPC berekening na te kijken.
    Of je het een binnendeur noemt is niet zo heel relevant (is "binnendeur" uberhaupt een bouwbesluit-term?). De garage is niet geisoleerd, dus de deur zit in de isolatieschil. Daarom moet die voldoen aan wat ik in mijn eerdere reactie aangaf. Je moet zelf ook niet anders willen, in een moderne woning.

Het haalt niet uit eat het BB zegt over de deur, wel hoe de ruimte functioneel is opgenomen, dus die definitie is niet van belang.
    "Nu nog ongeisoleerde garage". Als je werk bij de aannemer hebt weggehaald dan kan dit dus wel gewoon als geïsoleerd zijn meegenomen in de vergunning/EPC. Daar ligt denk ik contractueel de mogelijke winst. Wat er geplaatst wordt zal moeten voldoen aan de vergunning tenslotte...

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Klopt. Maar het lijkt me sterk dat een garage binnen de isolatieschil is gepland. Een garage moet namelijk sterk geventileerd worden. Anders had het beter berging genoemd kunnen worden.

Abraxas mag uitsluitsel geven.

Garage staat in veel gevallen voor "berging met brede deur". Ik ben ook benieuwd hoe deze is opgenomen, het kan beide prima...

Forum Rechten