Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

te koop houtdraaibeitels oa oneway termite xl, crown en nooitgedagt en Gude draaibank

Wegens stoppen met houtdraaien

Gereserveerd voor wim1965
    1x Oneway Termite XL met 10 en 5 mm ring slijpblok en slijpstift, handvat in de stijl van easy wood tools. totale lengte 82 cm
    vraagprijs € 89,=
    IMG_20191110_125522.jpgIMG_20191110_125447.jpg

Gereserveerd voor wim1965
    1x Crown 32mm afruwguts 52 cm
    vraagprijs € 50,=
    IMG_20191110_130936.jpgIMG_20191110_125311.jpg

Gude 1000a houtdraaibank met Gude 4 klauw,

IMG_20191110_131904.jpgIMG_20191110_131519.jpgIMG_20191110_131846.jpgIMG_20191110_131823.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door JosT; 11-11-19 om 11:36. Reden: Reservering

even ter zijde, maar dat is geen houtdraai-vierklauw, dat is een klauwplaat voor op een metaaldraaibank. Voor houtdraaien vrij nutteloos en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk.

Toen ik de foto van de vierklauw zag, dacht ik eerst dat het dezelfde was die ik bij mijn Huvema houtdraaibank had, maar deze is schijnbaar zelfcentrerend als ik de verpakking lees. De mijne was niet zelfcentrerend maar ik kon wel de bekken omkeren voor de keus uit klemmen naar binnen of naar buiten, maar volgens mij dus wel voor hout geschikt.

De Termite en de afruwguts heb ik wel belangstelling voor, ik zou ze a.s. dinsdag kunnen halen, of een ander tijdstip die ons beiden past.
    Laatst gewijzigd door Wim1965; 10-11-19 om 21:57.

Dacht idd ook eerst dat het voor metaal was, maar werd speciaal voor deze bank verkocht.

- - - Updated - - -

Wim, je mag komen voor de beitels, stuur me even een pm.

Dit is duidelijk een klauwplaat voor een metaaldraaibank, echt ongeschikt voor een houtdraaibank.
    In de praktijk al een paar keer verwondingen aan handen gezien.
    Dus gevaarlijk in gebruik.
    Men verkoopt wel vaker spullen die speciaal daarvoor zijn maar het niet zijn.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Een klauwplaat maakt het niets uit wat je er in spant. Als je verwondingen aan je handen krijgt van een klauwplaat, heb je je handen op een plaats waar ze niet horen. Op veel filmpjes op jijbuis en ook op de open dag, zie ik houtdraaiers over hun werkstuk heen hangen, vaak zelfs met losse kleding. Als metaaldraaier krijg ik daar de koude rillingen van. De meeste houtdraaibanken hebben niet zo veel vermogen, dus als het fout gaat, breng je het er vermoedelijk levend af. Bij een beetje serieuze metaaldraaibank verlies je in het gunstigste geval je arm.

De Draaibank, nooitgedagt en merkloze draaibeitels zijn verkocht.

Om de discussie over de Vierklauw te stoppen, in de instructie en op de doos van de Vierklauw staat dat het voor de houtdraaibank is!! Mag toch aannemen dat de producent weet wat hij maakt.

Wim, stuur mij een PM, volgens het forum staat je mailbox vol.
    vroeger hadden wij leermeesters, tegenwoordig hebben wij internet.

Mag gesloten worden alles verkocht

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten