Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Oneway schroefdraad

Oneway schroefdraad

Ik wil wat hulpstukken maken op mijn oneway tegencenter. Ik had een draad getapt in mijn kunststof hulpstuk, de maat die ik gebruikte, en dacht dat die paste was m18. Dit blijkt toch niet de juiste maat te zijn. Weet iemand wat wel de juiste maat is?

Ik dacht dit, The Live Center THREAD SIZE is 3⁄4” - 10 TPI.
    Maar ik heb het niet nagemeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Ik dacht dit, The Live Center THREAD SIZE is 3⁄4” - 10 TPI.
    Maar ik heb het niet nagemeten.
    Volgens het doosje zou dit moeten kloppen Nico.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Bedankt voor de informatie. Deze maat heb ik niet. Maar eens langs bij een metaaldraaier in de buurt.
    Groet,
    Jan Grotenhuis

Klopt. 3/4 inch x 10 TPI
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Bedankt 👍

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    By een metaal gereedschappen zaak zou je well een ¾” X 10 TPI tap kunnen vinden denk ik, dan kun je zelf de juiste draad tappen.

Oneway verkoopt de meeste dingen in the US, daarom gebruiken ze nog steeds deze maat, de Amerikanen hebben nog steeds inch maten en gereedschappen in hun werkplaatsen, al word er best well meer metrisch gebruikt, vooral in de auto industry, en moeten well metrisch gaan gebruiken..
    Laatst gewijzigd door Leo Van Der Loo; 17-11-19 om 18:02. Reden: 19 moest 10 zijn, sorry for fat fingers
    Have fun and take care.

Forum Rechten