Opbrengst opendag.

Na een prachtige Opendag Hout 2019, waar ik toch een aantal van mijn werkstukken heb mogen verkopen, besloten om de opbrengst te gebruiken om mijn werkplaats verder te vullen.

Ik heb altijd (vaak) een stofmasker op en daar naast een oude stofzuiger als ik aan het schuren ben. Niet altijd de fijnste combinatie maar bij gebrek aan beter.
Zagen van hout, met de handzaag, decoupeer-, lint- of handcirkelzaag. ( nu ik dit zo lees , keus genoeg ;))

Ik wilde al langer een afzuiging en een tafelzaag maar als hobbyist geen kapitaal om te investeren.
Veel van mijn gereedschap heb ik gekocht toen het al wat km's en ervaring had. Niets mis mee en het voelt best goed om met een oude guts van 1,50 euro te werken als deze maar lekker scherp is.
Als ik de prijzen zie van bv Festool en andere professionele merken ...........
Ik geloof het echt wel dat die kwaliteit vele en vele malen beter is als bijvoorbeeld Gude, Scheppach of het gereedschap van Lee Del.

Toch kon ik me na zondag dit setje veroorloven, gekocht op Marktplaats voor een meer dan schappelijke prijs.

TDNI6324.jpg

RYBV5607.jpg

HSTZ0845.jpg

Ik wil de zaagtafel integreren in een verrijdbare werkbank waarvan een deel ook een blad met gaten heeft zodat als ik iets wil schuren dit hierop kan doen terwijl de afzuiging daar op is aangesloten.
Tips staan er gelukkig genoeg op dit forum.


Gr Edwin
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.