Remco stelt zich voor

remcoov

Actieve deelnemer
14 sep 2019
35
9
Hallo mensen,

Na een tijdje stiekem mee te lezen op dit forum wordt het voor mij ook even tijd om me voor te stellen:

Ik ben dus Remco 32 jaar, uit Drenthe en zeer zeer weinig ervaring met houtwerken.

Ik ben op dit forum gekomen omdat het dak van mijn blokhut aan het verzakken was (geen spanten) en ideeen zocht. Inmiddels is mijn dat weer mooi recht en bijna klaar maar ben op dit forum blijven hangen om te bewonderen wat voor mooie dingen hier voorbij komen. Nu kwam mijn vriendin ineens om de hoek dat ze schaken wou leren en voor ik het wist hadden we een schaakbordje thuis. Nu heb ik het idee in mijn hoofd om in de nabije toekomt zelf een schaakbord te gaan maken dus ben ik ook al stiekem op marktplaats etc aan het struinen voor een betaalbare vlak-vandikte bank, maar ben er nog niet helemaal uit wat het moet gaan worden. Zit eraan te denken om te gaan kijken bij een kity 637. We zien wel waar het mij brengt.....

In ieder geval..... Ik ben Remco!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Welkom op het forum Remco!
Er is een mooi draadje met reviews over niet al te prijzige vlak/vandiktebanken!
 

remcoov

Actieve deelnemer
14 sep 2019
35
9
Bedankt allen!

Welkom op het forum Remco!
Er is een mooi draadje met reviews over niet al te prijzige vlak/vandiktebanken!

Ik heb het gelezen, bedankt voor de tip. Ik houd inmiddels marktplaats aandachtig in de gaten alleen lijkt het wel alsof 90% van de houtwerkers in het zuiden van het land wonen.
 

remcoov

Actieve deelnemer
14 sep 2019
35
9
Haha dat zal je altijd zien. Heb op het moment 2 vandiktebanken op het oog.

De 1e een EB HC 260, genoeg over te vinden alleen is het de vraag of de geleider erbij zit en eventueel de langgat inrichting. De geleider vind ik wel een must:
https://link.marktplaats.nl/m1476122686

De 2e is de kity 637 waar ik niet veel over kan vinden op internet, iets duurder maar volgens mij wel een voordeel dat hij 20cm schaafdikte heeft tov 16cm van de HC 260:
https://link.marktplaats.nl/m1476982308
 

remcoov

Actieve deelnemer
14 sep 2019
35
9
Waar slaat de 160 x260mm op dan? Ik ging er van uit dat dit de hoogte is dat maximaal door de vandikte kan?


attachment.php
 

remcoov

Actieve deelnemer
14 sep 2019
35
9
Dank!

Aanbevelingen om voor welke machine te gaan zijn nog steeds welkom, jullie zijn de experts!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.