Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Wild idee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harmvdw Bekijk Berichten
    ik vind het juist leuk om zelf te maken.
    moet het een metalen zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mans Bekijk Berichten
    moet het een metalen zijn?
    Nee zeker niet, maar mijn vaardigheden in metaal bewerken zijn gewoon een stuk beter om zo'n werkstuk goed te maken dan dat mijn huidige houtbewerkingsvaardigheden zijn.

Je zou ervoor kunnen kiezen om te kijken of je die voorste knoppen van een no 4 schaaf kunt kopen (ebay), dan is dat een kwestie van een gaatje boren in die onderplaat (en niet zelf knoppen draaien).

Dit is dat idee met die oogbouten:
    https://www.woodbywright.com/blog/ho...a-router-plane

Ik zou wel een goede diepe "V" groef maken, want je wil niet dat het schaafbeiteltje verdraait, en je oefent er toch best wat kracht op uit.
    Ten aanzien van schaafbeitel, voor 16 euro heb je er 1 van Veritas (bij Baptist), kun je eigenlijk zelf niet voor knutselen (IMHO).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFlab Bekijk Berichten
    Je zou ervoor kunnen kiezen om te kijken of je die voorste knoppen van een no 4 schaaf kunt kopen (ebay), dan is dat een kwestie van een gaatje boren in die onderplaat (en niet zelf knoppen draaien).

Dit is dat idee met die oogbouten:
    https://www.woodbywright.com/blog/ho...a-router-plane

Ik zou wel een goede diepe "V" groef maken, want je wil niet dat het schaafbeiteltje verdraait, en je oefent er toch best wat kracht op uit.
    Ten aanzien van schaafbeitel, voor 16 euro heb je er 1 van Veritas (bij Baptist), kun je eigenlijk zelf niet voor knutselen (IMHO).
    Goed idee, ik ga op jacht naar wat oude knoppen.

Ik maak een passend blokje waar precies mijn beiteltje in valt. Ik ga mijn beiteltje eerst zelf ook proberen te maken.
    En mocht dat niet lukken kan ik er altijd nog eentje kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harmvdw Bekijk Berichten
    Goed idee, ik ga op jacht naar wat oude knoppen.
    Je zou ook nog kunnen kijken naar houten deurknoppen. Weliswaar niet precies dezelfde vorm als een greep van een grondschaaf, maar voor een experiment wellicht veel goedkoper en makkelijk in NL te krijgen

Ik heb een poosje geleden deze gemaakt van restjes ijzer. Het mesje is een stukje zilverstaal. De mesjes van veritas passen ook.
    FEED694D-2502-4BBE-963B-D58CCFB7CDE1.jpg

Forum Rechten