Nietjesmachine

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Welke nietjesmachine raden jullie aan voor nietjes van 12 en 14 mm te schieten. Ik heb een electrische van Lidl maar die hapert heel veel en de nietjes zijn dikwijls niet goed erin.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Die tacker van ecotools werkt uitstekend. Heb hem gebruikt bij het vastzetten van isolatiefolie. Alleen is nu het segerringetje van de trekker weg. Het asje van de trekker zit nu soms verkeerd.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Van de Lidl heb ik ook een elektrische en die geeft geen problemen met 6 en 8 mm die ik veel gebruik bij stoffeerwerkzaamheden. Ik heb wel gemerkt dat de veer van het magazijn minder sterk is aan het eind wanneer een strip nietjes bijna op is, nu laat ik nooit meer het magazijn gevuld als ik het apparaat een tijd niet gebruik zodat de veer niet altijd gespannen is. De draaddikte en brugbreedte van de nieten is wel iets wat vrij precies komt bij meerdere tackers, dat kom ik ook tegen bij pneumatische uitvoeringen. Voor 12 en 14 mm gebruik ik sowieso luchtdruk, die heeft dan meer power en met de luchtdrukregelaar kan de inslagsterkte bijgeregeld worden naargelang de gebruikte materialen vereisen.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik heb er twee op luchtdruk (van HBM Machines) , maar ik had multiplex van 2 mm en daar schoot ik gewoon door. Die was dus te sterk. Maar die van de Lidl gebruik ik nieten van 12 mm en 14 mm en dat werkt van geen kanten.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Het mooie van luchtdruk is juist dat met het reduceerventiel de druk kan worden aangepast zodat er niet dwars door het materiaal geschoten wordt.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Maar luchtdruk is niet handig voor kleinere dingen die delicaat zijn. Jammer want sommige dingen van Lidl werken goed. Een nietjesmachine van 15 € is echter af te raden..

- - - Updated - - -

Maar luchtdruk is niet handig voor kleinere dingen die delicaat zijn. Jammer want sommige dingen van Lidl werken goed. Een nietjesmachine van 15 € is echter af te raden..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.