Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

mooi tafelblad van stuk stam

Hallo

ik laat mij altijd verblinden door tafels van bubinga of ovangkol waar de randen niet netjes afgekant zijn maar nog de grillige vorm van de boomshors volgen.

Nu heb ik twee vragen bubinga enovangkol zijn natuurlijk heel mooi omdat ze een prachtige tekening hebben en mooi donker gekleurd zijn maar kan dit ook met andere houtsoorten die minder duur zijn.

Twee ik zou graag een dergelijk blad zelf maken met eventueel een paar stalen poten onder het blad. Lukt dat zomaar een blad kopen en dan simpelweg een paar poten eronderschroeven?

En welke houthandel raden jullie aan?

Samuel

Bijvoorbaat dank voor jullie hulp !

Re: mooi tafelblad van stuk stam

Ovangkol is niet zo ontzettend duur toch? valt bij mijn houthandel (van der naald) wel mee.

Ik was daar van de week en zag een paar platen padoek liggen, prachtig rood met een duidelijke scheiding naar het wittige spint, prachtig.
    Zit alleen wel in het noorden tussen groningen en friesland.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Samuel,

Waar woon je zelf? Dat is makkelijk om weten voordat we je het hele land doorsturen.

Hallo

Ik woon in belgie brussel. Maar ik wel bereid een eind te rijden als ik daarmee een mooi blad kan vinden. Ik ben wel specifiek op zoek naar een blad waar je dus de grillige randen van de stam in ziet.

Samuel

Zie hier een link naar mijn tafel http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=2119.
    zoals je in de post kunt lezen heb ik het hout bij de houtzagerij van Haijo in Akkrum gekocht. Hij heeft vast nog wel wat liggen en hij kan het blad ook voor je schuren!

jaap

Forum Rechten