Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Inkoop hout

Een poos geleden kwam ik houtzagerij Twickel tegen. Heb er geen ervaring mee, maar wellicht is het iets voor je.

@thomasz, dank voor deze tip!

Zijn er mensen met tips van goede (fijn)houthandelaren tussen Apeldoorn en Amersfoort?
    Zou met name schaaldelen willen kopen, maar wel goed gedroogd voor meubelverwerking.

Tja, ik ga vanuit Amersfoort vrijwel altijd naar Hard- en Zachthout in Loenen (Gld), maar van collega's hoor ik ook wel dat ze te spreken zijn over Huyskamps in Zwolle en Homé in Tiel. Over Twickel heb ik ook goede dingen gehoord, maar dat is natuurlijk wel wat verder weg.

Voor mij is kwaliteit ook belangrijk. Ik vind de kwaliteit in Loenen wisselend, maar de prijs-kwaliteitverhouding meestal behoorlijk goed. En Alexander is altijd aardig en behulpzaam.

@'t Wolt, bedankt voor deze tips!

Van Leersum heeft bijzondere dingen, wat eigenwijzer hout, maar meest winddroog en als ze al zelf iets drogen dan is het niet heel gecontroleerd.
    Loenen is prima, kwestie van goed uitzoeken, wat gewoon kan en drogen best prima in eigen beheer. Prettige zaak
    Twickel is wat duurder, maar droogt heel gecontroleerd en is constanter qua kwaliteit. Alles zijn eigen sterke en zwakkere punten....

Het commentaar van @tuoh zegt alles 👍

In het kiezen van leveranciers reken ik doorgaans op mijn buikgevoel en ervaringen van collega’s. Als ze in een eerste contact niet de moeite nemen hun meerwaarde op een vriendelijke manier te duiden hoef je later ook niet op veel te rekenen.

Prijs mag je niet als uitgangspunt nemen; we willen zelf toch ook niet aan de laagste werken maar een mooi werk maken?

Als een klant naar een of andere offerte verwijst die goedkoper is leg ik uit waarom mijn prijs hoger ligt. Alles heeft namelijk zijn prijs en het gaat over de consensus.

Doorgaans werk ik het liefst met leveranciers dichtbij. Daar bouw je het makkelijkst een goede relatie mee op, is duurzamer en ze zullen je ook aan nieuwe opdrachten helpen.

Houtzagerij in Wilp ,heeft soms ook leuk hout

Iemand ervaring met Houtex in Waddinxveen? ik ben bezig om en opdracht binnen te halen voor een monumentale voordeur in Eiken, en Houtex is ca 3 km van mijn woonplaats.

Houtex is groot, heeft een mooi assortiment, maar is niet bepaald goedkoop. Als klein bedrijf niet de ideale partner wat mij betreft, heb je veel nodig mogelijk interessant.

Emilio bedankt voor reactie, voor mij is dan het voordeel dat het zeer dichtbij is dat scheelt ook weer in de onkosten.

Forum Rechten