Te koop: Een Dewalt 745 met zaagmeubel en bijlagen

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik had al eerder via het forum (andere categorie) gesproken over het mogelijk upgraden van mijn zaagmogelijkheden, o.a. in verband met de afzuiging.
Het is dus zover: de Dewalt 745 mag een andere eigenaar gelukkig maken:). Ik heb de zaag in een ombouw staan - ontwerp KlusRob - om het werkvlak te vergroten. Mij beviel het werken met de zaag zo prima. Het werkt een stuk veiliger.
IMG_0344.jpg
Het brede vlak aan de linkerkant, kan plaats bieden aan een bovenfrees - als freestafel. Zover was ik nog niet.
IMG_0345.jpg
De werkvlakken zijn van bouwmarkt-betonplex. Langs de randen wat schaafwondjes die ontstonden bij het vlakschaven van de eiken randjes. Alleen de coating is daar weg. De werkvlakken staan in de was, dat glijd prima.
Onder de zaag is er ruimte voor allerlei hulpstukken. Is nu nog erg zaagselig, dat maak ik natuurlijk even netjes schoon voor een nieuwe eigenaar. Het onderstel zelf is volledig opgebouwd uit populieren multiplex, net als de zero-clearance inlegplaat. Is niet afgewerkt, dat kan dus nog een leuk kleurtje krijgen.
IMG_0347.jpg
Aan de achterzijde een uitvoertafel die naar beneden kan wegklappen.
IMG_0348.jpg
Totale lengte op het werkvlak met de tafel uitgeklapt: 100 cm.
IMG_0349.jpg
Grootste breedte op de uitvoertafel: 114 cm. En wat zit er bij?
IMG_0350.jpg
Een hulpstukje om pennen- of lipverbindingen te zagen...
IMG_0351.jpg
Een origineel spouwmes met kap voor het 'normale' zaagwerk (afkorten/schulpen). Gemonteerd is een ingekort spouwmes die ik veel gebruik voor het zagen van sponningen e.d. En de originele inlegplaat.
IMG_0352.jpg
Het bijbehorend gereedschap en een 60 tands zaagblad voor plaatmaterialen. Gemonteerd is een universeel zaagblad, ik dacht 24 tanden, die ik voornamelijk gebruik voor schulpen en afkorten van massief hout. Beide zaagbladen zijn in goede staat (tsja...hobbymatig gebruik).
IMG_0353.jpg
Voor wat het waard is: ook de originele verstekgeleider heb ik er nog bij.
IMG_0356.jpg
Oh ja, de werkhoogte = 91 cm. Het geheel staat op 4 bokwieltjes met rem. Als de rem er op staat, staat de tafel. Je moet gekke dingen doen om hem dan evengoed van zijn plekje te duwen tijdens het zagen.
De zaag is slechts hobbymatig gebruikt en is in een goede staat, maar heeft wat gebruikssporen. Duwstok zit er ook bij.
Ik denk dat € 350,00 een redelijke prijs is. Op te halen in Steenbergen (Noord Brabant).
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Dat ziet er praktisch uit! Kan de zaag ook kantelen om op 45 graden te zagen IPV 90? (Met de originele inleg plaat)
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Jazeker. De originele inlegplaat gebruik ik voor het schulpen en afkorten onder een hoek. Alles tussen 45 en 90 graden is mogelijk hoor.
 
Laatst bewerkt:

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Verdorie Seg, klinkt zeer aanlokkelijk. Was eigenlijk op zoek naar een radiaalzaag maar je doet me twijfelen aan mijn prioriteiten lijstje 🤣🤔
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.