Veritas planing stop

WR1944

Oud hout
Op enkele foto's was het al te zien maar na wat gebruik kan ik er eindelijk iets zinnigs over vertellen.

Ruim een maand terug bestelde ik een set van deze strippen die in de MFT passen. Aanvankelijk vroeg ik me af waarom ik ze eigenlijk besteld had maar ik ga er steeds meer toepassingen voor ontdekken. Eerst gebruikte ik ze voornamelijk als stuitje voor als ik dun materiaal te schaven had. Ik dacht dat ze minder geschikt waren als aanslag op de MFT omdat de pennen met een ietsje speling in de linealen kunnen schuiven. Door echter de speling naar één kant te drukken liggen ze exact gelijk met het gaten patroon.

Het is m'n aanslag voor op de MFT geworden. Omdat ze laag zijn kunnen ze tot onder de opklapbare geleider lopen zolang ze maar uit de buurt van het zaagblad blijven. Aan de rechterkant kan ik de korte strip gebruiken zodat ik over een grotere breedte materiaal tegen de aanslag kan schuiven. Ik ben er zeer tevreden over.

https://www.leevalley.com/en-us/sho...nchtop-accessories/69837-veritas-planing-stop

P1010570q.jpg

P1010571q.jpg

Misschien is het iemand al opgevallen maar het lijkt of ik een nieuw MFT-blad heb. Mis. Het blad begon door te hangen zodat ik het omgekeerd heb. Nu heeft het een lichte verhoging in het midden, ongeveer 1 mm, maar de zwaartekracht zal dat langzaam corrigeren.
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik zie er ook wel wat in. Ideaal om kleine stroken (smaller dan de liniaal) te kunnen zagen met een invalzaag. Eens kijken of ze hier ook te koop komen.

Edit: baptist verkoopt ze.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.