Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: aflakken van hout

Zelf goede ervaringen met Boonstoppel verf.

voor mijn keukenkastjes heb ik sigma nova satin gebruikt dat is een watergedragen verf die zit er ondertussen alweer ruim 12 jaar op en ziet er nog steeds goed uit
    watergedragen verf vergeeld veel minder binnen als verf met oplosmiddel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    voor mijn keukenkastjes heb ik sigma nova satin gebruikt dat is een watergedragen verf die zit er ondertussen alweer ruim 12 jaar op en ziet er nog steeds goed uit
    watergedragen verf vergeeld veel minder binnen als verf met oplosmiddel
    Dat heeft weinig tot niks te maken met het oplosmiddel, maar alles met de drager. Een lijnolieverf zal flink vergelen, een tungolieverf (als je die kunt vinden) minder. Een alkydharsverf nog minder, en een (oplosmiddelgedragen) PU ook weinig tot niet. Helaas is de neiging tot vergelen niet het enige criterium om tussen de verschillende dragers te kiezen...

moderne oplosmiddel rijke verf vergeeld binnen veel sneller dan buiten.
    dat advies kreeg ik een jaar of 10 geleden van de valkschilder
    Ik ben daar ook wat eigenwijs over geweest maar heb het ondertussen zelf kunnen constateren dat dit klopt ook bij pu verf.

binnen gebruik ik alleen nog watergedragen niet om het bovenstaande maar gewoon omdat het veel minder stinkt en als je het eenmaal hebt leren verwerken
    prima werkt en heel snel stofdroog is bij kamertemperatuur.

Forum Rechten