Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Hoe bevestig ik kopshout tegen een post?

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20191027_183625.jpg
Bekeken:   251
Grootte:   54,1 KB
ID:        91417

De vorige eigenaren hadden 4 hoekijzertjes gebruikt maar die hebben het begeven. Nu wordt het hek vervangen door één van Red Ceder, maar dan moet ik nog een goede manier vinden van bevestigen. Zelf dacht ik van schoefgaten schuin van de zijkant er in en die afsluiten met pluggen. Maar heb ik dan aan 2 schroeven genoeg, dus in totaal 8? De posten zelf zijn ongeveer 15 cm en van hardhout en aangezien ze vast staan is pengat geen optie.
    Of hebben jullie betere ideeën?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Gaten aan éen kant dieper en iets breder maken, dan kan je het hek erin draaien.
    Anders met rvs schermsteunenKlik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      original_original_l beslag rvs.jpeg
Bekeken:   235
Grootte:   15,8 KB
ID:        91418
    sometimes you just need a bigger hammer

Als je er werk van wil maken zou pen en gat toch kunnen. Gaten hakken in de palen en daar een pen in lijmen. In het hekwerk voorzie je een groef waar de pen in kan vallen.
    Je hangt het hek dan als het ware in de pennen.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Bedankt voor de ideeën.

Forum Rechten