Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Werken met grenen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evs Bekijk Berichten
    Wat me altijd al verbaast heeft is dat beuken zo slecht verkrijgbaar is. Anders dan drempels.
    Want ik moet ook nog rekeming houden met transport. Want er komt zo 50 - 100 euro transport bij als je het laat brengen. En dat is niet echt haalbaar bij kleine hoeveelheden.

Tot nu toe heb ik alleen eikenhout gevonden wat een beetje te verkrijgen is. Buiten de standaard houthandel producten. Maar voor ca 3300 euro per m3 en dat is niet echt goedkoop.
    Als je een stukje rijden ervoor overhebt, kan je bij Broekhof in de Zilk prachtig beuken kopen en ook nog op maat gezaagd/geschaaft als je dat wil

Op houtzaagmolen De Salamander in Leidschendam is gezaagd beuken beschikbaar.
    Dit is winddroog hout met een vochtpercentage van 18%, dat moet dus nog door gedroogt worden.
    Maar qua prijs relatief goedkoop.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Als je een stukje rijden ervoor overhebt, kan je bij Broekhof in de Zilk prachtig beuken kopen en ook nog op maat gezaagd/geschaaft als je dat wil
    Ik werk hier niet heel ver vandaan. Is deze houthandel een beetje gunstig geprijsd? Ik zie alleen geen beuken op hun site staan. Ik zoek grof gezaagd hout.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan van der Ploeg Bekijk Berichten
    Op houtzaagmolen De Salamander in Leidschendam is gezaagd beuken beschikbaar.
    Dit is winddroog hout met een vochtpercentage van 18%, dat moet dus nog door gedroogt worden.
    Maar qua prijs relatief goedkoop.

M.vr.gr. Jan
    Ik was van plan om naar deze molen te gaan op de open molendag. Maar daar is het niet van gekomen. Ze zijn niet echt veel open. Maar ik wil zeker nog wel een keer gaan kijken.

Hoe lang moet het dan nog drogen voordat het bruikbaar is?
    Hebben ze daar beuken en eiken standaard op voorraad? Of moet geluk hebben.

Forum Rechten