Even een trap maken.

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Voor het woonschip dat bijna klaar is. Ik wil gaan frezen, kapt de bovenfrees ermee. Kortsluiting en de rook kwam er uit. Wachten kan niet want we zitten met een deadline dus dan maar met het handje. Dit is trouwens wanneer een Japanse beitel zijn meerwaarde bewijst. De sleuven voor beide trapbomen ingekapt en mijn atsunomi is nog net zo scherp en als toen ik 'm gisteren aan het eind van de dag sleep.

Foto0728.jpgFoto0729.jpgFoto0730.jpgFoto0731.jpgFoto0732.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor
M

Milo-vs

Guest
Strak gemaakt! Echter had dit natuurlijk onwijs goed excuus geweest om direct een nieuwe bovenfrees te bestellen :).
 

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Strak gemaakt! Echter had dit natuurlijk onwijs goed excuus geweest om direct een nieuwe bovenfrees te bestellen :).

Mijn werkgever was de hele dag weg, ik kon 'm ook niet telefonisch bereiken en de trap moet morgen af zijn want de boot vertrekt maandag. Ik had niet veel keus. Dit was ook niet verkeerd hoor. Verstand op nul en lekker meppen :p
 
M

Milo-vs

Guest
Ach het resultaat is er verre van slechter op geworden!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb het idee dat dit stukje vakmanschap voor een groot deel aan de kunde van de maker ligt. Top gereedschap maakt dat het makkelijker en sneller gaat.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Er gaat niets boven handwerk, lekker spieren gebruiken, geen herrie, geen stof. Ziet er ook nog een keer perfect uit.
 

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Fraai gedaan! Mag ik vragen hoe lang je doet over zo'n klus met de hand?
Ik ben net iets meer dan 2 uren bezig geweest met het uitkappen van de sleuven voor de treden.

wauw geweldig,

wat voor soort hout is dat trouwens?
Dit is wit eiken.

Vandaag de sleuven voor de stootborden in de onderkant van de treden gefreesd op de freesbank. Daarna alles opgeschuurd en de trap in elkaar gelijmd. Morgenvroeg nog even de stootborden monteren en dan is ie klaar.

Foto0735.jpgFoto0736.jpgFoto0737.jpgFoto0740.jpg
 
Laatst bewerkt:

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
De kwaliteit van de foto's is niet geweldig. Mijn oude Samsung telefoon heeft maar een 2 megapixel camera :p


Foto0743.jpgFoto0744.jpgFoto0745.jpgFoto0746.jpg
 

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
En trap nummer 2, van de keuken naar de stuurhut. Er zitten jammer genoeg wel een paar lelijke plekken in het hout maar de klant heeft het zelf geleverd en is tevreden. Zelf zou ik het afwijzen. Deze treden krijgen een rubberen anti-slip strip omdat hij steiler is.

Foto0747.jpgFoto0750.jpgFoto0751.jpgFoto0752.jpgFoto0753.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.