wax voor tafelzaag

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Ik ben op zoek naar een wax voor mijn tafelzaag, machine wax.
Doch ik vind dit niet. Weet iemand wat ik kan kopen en waar ik dit kan krijgen?
 

EdwinH

Actieve deelnemer
12 dec 2018
33
0
Lelystad
Zodat het hout makkelijker glijdt? Met wax geen ervaring, maar laatst een keer een spuitbus Bison houtglijmiddel meebesteld bij Baptist toen ik wat spullen nodig had. Verwachtte er niet veel van, maar op de vlakbank scheelt het echt enorm. En makkelijk in het gebruik.

Google geeft overigens aan dat je hier -> https://www.axminster.co.uk/axminster-machine-wax-105806 wax kunt bestellen voor hetzelfde doel.
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Zodat het hout maar ook de glijdende machineonderdelen beter glijden.
Bij Axminster te koop zie ik maar 25€ verzendkosten is toch te veel.
ik zal eens een spuitbus Bison houtglijmiddel bestellen. Bedankt hoor de tip.
 

EdwinH

Actieve deelnemer
12 dec 2018
33
0
Lelystad
Volgens mij is het € 9,99 verzendkosten, maar da's nog steeds een boel geld voor een potje van 12 euro :eek:
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Ik gebruik regelmatig cocpit spray voor mijn vlak/van dikte bank
Dit werkt super goed
Als je het hout wilt schilderen dan moet je niet teveel gebruiken want het is volgens mij op basis van silicone
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Bij mijn opa hing er ook zo een in z'n 'werkhoes'. Het heette daar 'pezerik'. (Beide Limburgs dialect).
Ik heb nog een houten schaafje van hem met z'n initialen erin geslagen. Ambachtschool rond 1912.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Ik gebruik op m'n vandiktebank altijd een beetje bijenwas uit een seventies-aandoende fles die ik ooit ergens tegenkwam. Glijdt ook prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.