Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: wax voor tafelzaag

wax voor tafelzaag

Ik ben op zoek naar een wax voor mijn tafelzaag, machine wax.
    Doch ik vind dit niet. Weet iemand wat ik kan kopen en waar ik dit kan krijgen?

Zodat het hout makkelijker glijdt? Met wax geen ervaring, maar laatst een keer een spuitbus Bison houtglijmiddel meebesteld bij Baptist toen ik wat spullen nodig had. Verwachtte er niet veel van, maar op de vlakbank scheelt het echt enorm. En makkelijk in het gebruik.

Google geeft overigens aan dat je hier -> https://www.axminster.co.uk/axminste...ine-wax-105806 wax kunt bestellen voor hetzelfde doel.

Zodat het hout maar ook de glijdende machineonderdelen beter glijden.
    Bij Axminster te koop zie ik maar 25€ verzendkosten is toch te veel.
    ik zal eens een spuitbus Bison houtglijmiddel bestellen. Bedankt hoor de tip.

Volgens mij is het € 9,99 verzendkosten, maar da's nog steeds een boel geld voor een potje van 12 euro

Ik gebruik regelmatig cocpit spray voor mijn vlak/van dikte bank
    Dit werkt super goed
    Als je het hout wilt schilderen dan moet je niet teveel gebruiken want het is volgens mij op basis van silicone

gewoon met een stompje kaars over het blad wrijven werkt net zo goed

Of een pizerik...
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Of een pizerik...
    Toch leerzaam, zo'n forum. Hier had ik nog nooit van gehoord
    Morgen maar eens langs de slager...https://www.bhic.nl/ontdekken/verhal...ud-smeermiddel

Bij mijn opa hing er ook zo een in z'n 'werkhoes'. Het heette daar 'pezerik'. (Beide Limburgs dialect).
    Ik heb nog een houten schaafje van hem met z'n initialen erin geslagen. Ambachtschool rond 1912.

PTFE spray of droge teflonspray werkt ook goed.

Forum Rechten