Extra schappen in kledingkast

Saartje268

Nieuw lid
20 feb 2011
3
0
Hallo iedereen,

Wegens een te kleine kamer voor mijn zoontje hebben we een 2-deurs kledingkast gekocht. Nu wordt hij wat ouder dus zijn kledij wordt ook groter waardoor we eigenlijk wat te weinig schappen hebben in zijn kast. We willen dus extra schappen maken in zijn kast, maar hij heeft ook enkele dingen die opgehangen moeten worden. Dus hoe lossen we dit het best op?

Ik had gedacht om in het midden van het ophanggedeelte een verticale plank te plaatsen zodat de ene kant gebruikt kan worden om dingen op te hangen en de andere om extra schappen te creëren. Is dit mogelijk? Zoja, hoe moet ik dit dan juist doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes
Saartje
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Moet het mooi of vooral makkelijk?
Voor mooi zijn er vele vel oplossingen mogelijk, maar om het makkelijk te doen het volgende.
Verticale plank is een prima optie, deze kan boven/onder (en afhankelijk van het soort achterwand ook achter) vastgezet worden met stoelhoeken (gewone metalen hoekje). Je kan dan of een lat of van die zelfde hoeken vastschroeven op de verticale plank en 1 van de zijkanten en hier je planken op leggen.
 

Saartje268

Nieuw lid
20 feb 2011
3
0
Het moet vooral praktisch en gemakkelijk te monteren zijn ;) Ik moet het tenslotte als vrouw allleen doen! Maar het moet er ook wel deftig uitzien.

Ik dacht dat die verticale plank niet ging lukken omdat het onderste schap al het gewicht moet dragen van de verticale plank, de extra planken en de kledij. Of maakt dat niet uit?

Hoe dik moeten de planken dan ongeveer zijn?

Alvast bedankt voor je snelle reactie!
 

Saartje268

Nieuw lid
20 feb 2011
3
0
goh, zwevend niet echt. De plank steunt op van die 4 kleine "staafjes" die vast zitten in de kast zelf (in elke hoek 1).

Ik ga morgen naar brico/gamma voor materiaal. Ik laat nog wel iets weten hoe het gegaan is!

Hartelijk dankt!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Die 'pootjes' worden ook wel schapdragers genoemd.

Voeg even een foto toe van de kast, dat verduidelijkt het allemaal wat en is het makkelijker een oplossing te bedenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.