Ziet er heel netjes uit, dus dat zal best mooi worden.
Voor het poppenhuis (een aangepaste Exmouth-versie, waardoor meer problemen!!) dat ik zelf aan het bouwen ben heb ik gehoekte scharnieren gebruikt. Ik heb ze besteld bij Anita's poppenhuis, maar er zijn meerdere poppenhuis-websites. Er zijn 2 versies:Wonham hw30 en sa diy450. Sa diy450 is iets dunner dan de wonham hw30. Bovendien zit daarvan het T-stuk gedeelte van het scharnier verkeerd om, waardoor de deur niet vlak tegen het hout komt te zitten maar een stuk er vanaf waardoor je een kier krijgt ter dikte van de scharnierpen. Oplossing het t-stuk gedeelte er andersom in zetten. De wonham hw30 is goudkleurig,sluit goed aan en ziet er beter uit, is echter wel duurder. Pianoscharnier op de kopse kant van 9 mm populierenmultiplex is inderdaad niet stevig. De gehoekte scharnieren kun je aan de binnenkant vastschroeven dus dwars op het hout,dat is steviger. In jouw geval misschien 4 scharnieren per deur ipv 2. Vergeet niet er eventueel extra 9 mm schroefjes vega22505 bij te bestellen. Uit ervaring weet ik dat ze nauwelijks tot helemaal niet in winkels of webwinkels verkrijgbaar zijn. Dit voor het geval je er een paar,van de bij de scharnieren geleverde schroefjes, beschadigt bij het monteren. Ik hoop dat je wat aan het advies hebt maar misschien zijn er nog meer oplossingen.
Ik bouw ook nog een basement-gedeelte onder het poppenhuis: de steentjes hiervoor heb ik gemaakt van roodbruin schuurpapier die ik op een grijze ondergrond (kleur van de voegen) plak en later mat aflak.
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.