Te koop scheppach 54107800 fijinstelling voor langsgeleider.

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Deze heb ik gekocht, maar paste niet op mijn machine
ik heb geen idee op welke scheppach machines die wel allemaal past.
Hij is in ieder geval te koop voor 20 euro en kan verzonden worden. Verzendkosten zijn dan wel voor de koper.

54107800.jpg
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Als ik de foto zo bekijk dan denk ik dat ie op mijn lintzaag past. Volgens mij mist hier nog wel een deel waar de langsgeleider op bevestigd moet worden, waar de schroefdraad van de stelschroef dan ingedraaid kan worden zodat er sprake is van fijnstelling.
Ik heb er wel belangstelling voor om deze op mijn Scheppach lintzaag te plaatsen.
En zou ik kiezen voor ophalen, waar is dit dan op te halen? Want dan neem ik even de geleider mee om te proberen of het op de mijne wel past.

Gr. Wim.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Oke, dan wordt het opsturen, zit ik alleen nog met twijfel of het gaat passen, nu ik met onderdeelnummer bij van Spijk lees dat ie voor de Basa 5 is en ik heb de Basa 3. Qua vormgeving lijkt de rail het zelfde profiel te hebben dus ik gok het er op.
Zullen we de rest maar afhandelen via pm?
Gr. Wim.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
De afmeting was toch niet passend, maar ik was met een truss bezig en zag de diameter van die buis heel erg overeenkomen met de binnenronding van de geleidersteun dus nu ben ik aan het construeren en ik vermoed dat ik het voor elkaar krijg om hem toch te kunnen toepassen. Als dit draadje nog even open blijft kan ik het vervolg nog melden.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Het is misschien niet geworden zoals origineel door Scheppach geleverd, maar het werkt wel zoals bedoeld.
De geleidersteun van 50mm dikwandig buis heb ik op de voorzijde voorzien van een strip waar de klemhendel met de stalen veer de geleider op vastzet.
IMG_1128.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.