Waar RZ-mask kopen?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Hallo,

Ik zie op youtube veel mensen met een RZ-mask stofmasker.
dit lijkt me ook wel wat en wil er dus graag eentje aanschaffen.
Nu heb ik nog nergens gevonden waar ik deze zou kunnen bestellen.
Heeft iemand tips waar te bestellen?
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Eerlijk gezegd ben ik er achteraf toch niet zo’n fan van… ik gebruik t mijne nauwelijks, na een tijdje begint dit echt niet goed te zitten, ik zou het in ieder geval zelf niet meer aanschaffen ;) dat is natuurlijk wel persoonlijk…

groeten,

christophe
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Je kunt ze op de website zelf gebruiken, ik stond vorige week op het punt dit te doen maar heb even gewacht aangezien ik nog wat verder wilde kijken. Dacht er ook aan dit te kopen omdat ik wat mensen op youtube die ik volg dit vaak zag gebruiken.
https://rzmask.com/

Ondertussen kijk ik op amazon rond maar heb ook daar nog niet helemaal mijn keuze kunnen maken. Ik heb een redelijk dikke baard en vraag me af of dat niet in de weg zit met een masker van dat formaat, dat is een beetje een van de punten wardoor ik het uitstel.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ik heb er vorig jaar eens een set gewonnen... geen fan van. Pasvorm was voor mij slecht en qua warmtecomfort vond ik het amper een verbetering. Dan liever de Sundstrom die ik nu gebruik. Veeeeel beter qua ademen en warmte.
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Ik heb er vorig jaar eens een set gewonnen... geen fan van. Pasvorm was voor mij slecht en qua warmtecomfort vond ik het amper een verbetering. Dan liever de Sundstrom die ik nu gebruik. Veeeeel beter qua ademen en warmte.

Die heb ik ook voorbij zien komen. Hoe flexibel is het gedeelte dat om de neus zit vroeg ik me af? Sluit dit goed?

Verder vraag ik me af hoe vaak beide filters (filter en voorfilter) eigenlijk vervangen dienen te worden, waar zie je dit aan?
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
voordeel en handig van die RZ mask is dat je het altijd bij kan hebben. Ik rol het gewoon op en steek het in 1 van mijn broek- of jaszakken. Als je dan ergens op locatie bent en je moet toch onverwacht slijpen, schuren,... heb je een degelijke bescherming. Ik ben brildrager en die wegwerp maskers werken bij mij totaal niet (bril dampt aan) maar heb hier geen last van met de RZmask. Je kan het ook eenvoudig rond je hals dragen en bevestigen, dus geen geklooi met elastiekjes.

voor langdurig gebruik - zoals in atelier - draag ik toch liever een halfgelaatsmasker zoals https://stofmasker-shop.nl/3m-halfgelaatsmasker-ql-uitklapbaar-6503-large.html
dit model kan heeft een snelsluiting wat heel handig is als je met een collega werkt; als je even iets wil zeggen klik je het masker naar beneden zonder het te moeten afzetten. En zeker met enkel stoffilters weegt dit niks en de filters zitten niet centraal (vervelend vind bij bv frezen,..) maar aan de zijkant.

groeten
Wim
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
effe ouwe koeien uit de sloot halen : heeft al iemand een leverancier van RZ in Europa gevonden ? Of is de enige optie direct uit de US ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.