Vraag voor de fusion 360 gebruikers

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Ik heb fusion 360 draaien maar merk dat ik toch wel wat hulp nodig heb om de denkwijze onder de knie te krijgen.
Binnen de IT wereld is Udemy populair voor goedkope online trainingen en daar vond ik deze:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]
https://www.udemy.com/course/fusion360/

Heeft iemand die toevallig gevolgd?
Zo ja, wat vond je ervan?[/FONT]
 

Woodlex

Actieve deelnemer
2 jun 2014
62
5
Duiven
Beste twdi,

Ik probeer Fusion ook een beetje onder de knie te krijgen, maar het is een steile leercurve. Op basis van wat Youtube filmpjes wel wat voor elkaar gekregen, maar nog steeds niet zo goed als ik wil.

Ik vond deze cursus wel een tip en voor die 11,99 euro heb ik hem maar gewoon gekocht. Overigens heb je bij Udemy 30 dagen geld terug garantie, dus ik zou zeggen gewoon proberen.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Uiteindelijk is Udemy ook gewoon filmpjes.

Zelf heb ik fusion onder de knie, eigenlijk meer onder de vingers, gekregen dankzij het yt-kanaal van Lars Christensen.
Dat accent van hem went uiteindelijk wel.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Ik probeer de overgang te maken van sketchup naar fusion. Fusion is gecompliceerder, maar heeft zoveel meer mogelijkheden en is zoveel verfijnder....

Gebruik de handleidingen van autodesk zelf in combinatie met wat op youtube te vinden is. Kijk ook regelmatig filmpjes van dat kanaal van Lars Christensen. Voordeel is dat hij er heel traag over gaat en dat alles duidelijk uitgelegd wordt. Nadeel dat je lang voor het scherm zit.... Maar je kan natuurlijk doorspoelen.....

Onder de knie krijgen is ook een erg ruim begrip.... Voor wat ik het gebruikt volstaat het om een goede werktekening / ontwerp te maken dat logisch in elkaar zit (één maat aanpassen, alles volgt etc.) en dat een duidelijk idee geeft van hoe verhoudingen eruit zullen zien etc. ... Dit lukt aanvaardbaar en heb toch het idee dat ik hier enige vlotheid in moet kunnen verwerven. Animaties van mechanische onderdelen die correcte bewegingen maken is denk ik een ander paar mouwen.... maar dat heb ik nergens voor nodig....

Udemy nooit gebruikt....
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ik heb een paar video trainingen(skillshare, oreilly, lynda, pluralsight) op mijn pc staan. Als het gewenst kan ik je een link sturen maar deze zijn wel allemaal Engels talig.
Stuur maar een PB als er interesse is.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Zelf gebruik ik Fusion360 al een tijdje (voornamelijk voor de 3D printer) en YouTube is dan de grootste handleiding :) en vooral veel mee spelen maar dat is eigenlijk zonde van de tijd die kun je beter in de schuur/werkplaats besteden ;)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik krijg het niet voor elkaar het "material" wijzigen. Ik kan wel bv hout selecteren, maar het blijft op een handje staan, zonder dat het materiaal van de geselecteerde body daadwerkelijk wijzigt. Iemand een idee wat ik fout doe?

Edit: gelukt. Bovenin het scherm met de rechtermuisknop kan ik de materiaal kleur wijzigen. Dat is voorlopig even voldoende.
 
Laatst bewerkt:

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Je ziet in het Materials venster allemaal 'donuts' van materialen, die moet je oppakken en naar de body toeslepen, daar loslaten
Je kan ook je persoonlijke materialen maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.