even voorstellen als nieuw lid

paco

Nieuw lid
24 feb 2011
6
0
Beste houtvrienden

Met weinig woorden kan ik zeggen "wauw, op deze site ga ik nog uuuuren doorbrengen" :)
Effe voorstellen uit beleefdheid:

Wie ben ik?
Marcel alias Paco
Wonende in België omgeving Herentals

OP brugpensioen en dus tijd over voor mijn eerdere zin in houtbewerking.
Kennis hout... bitter weinig maar sinds mijn kinderjaren interesse voor deze materie.
Atelier niet voorhanden, dus tijdens het goede weer de handen uit de mouwen steken.

Eerste project was een afdak met half gesloten wanden.
Foto's later
Tweede project een zandbak met deksel dienende als podium voor de kleinzoon.
Foto's later

Volgende project is een tuintafel van 200*95*75 uit gewoon geimpregneerd hout (hopelijk doe ik hier goed aan) met 3 ingelegde tegels van 20*20 in blauwe hardsteen om tijden het buiten eten een warme pot op te plaatsen.

Dus vrienden, alvast hartelijk dank voor jullie bijdragen op het forum, hier zal ik zéker véél van opsteken.

Vriendelijke groeten

Marcel
 

paco

Nieuw lid
24 feb 2011
6
0
laatste foto van afdak
zandbak later want staat al bij mijn dochter

Indien interesse of info mail gerust

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Paco, van harte welkom.
Met brugpensioen gaan betekend gaan in een andere wereld, waar niets meer hoeft, maar alles mag. Het best denkbare leven, en als je daar ook nog een mooie hobby bij hebt zoals houtbewerken komt het wel goed.
Mooi schuurtje met afdak trouwens, ideaal om onder te zitten, en te genieten van een barbeque met een lekker pilsje erbij.
Vr. groeten, Ad
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Welkom op dit mooie forum Paco.
Voor dat je weinig kennis van hout hebt,heb je een zeer mooi afdak gemaakt.
En we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's van de tafel.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Hoi welkom,

waarom maak je zelf geen atlier.
Het afdak ziet er goed uit dan moet een atlier toch niet zo moeiljik meer zijn,
 

WR1944

Oud hout
Welkom.
Dat afdak ziet er zeer stevig uit.
Toen ik met pensioen ging werd ik voor een probleem gewaarschuwd: Ik zou geen weekeinden meer hebben. Iedere dag is zaterdag behalve zondag. Maar ik kan me heerlijk aan m'n hobby wijden. En hier in Amerika heb ik ook nog eens veel meer mogelijkheden dan in Holland.
 

paco

Nieuw lid
24 feb 2011
6
0
Tja, waarom geen 'atelier'?
Momenteel doe je op 'je eigendom' niet wat je wil aangaande structuren neer plaatsen.
Voor elk bijgebouw dien je weer een aanvraag te richten met bouwplan enz...
Daar ik al een beetje over de toegelaten oppervlakte zit durf ik dit dus niet aan te vragen!
Maar met het goede weer buiten werken en tijdens het slechte zijn er binnen karweitjes genoeg.
Een gepensioneerde heeft ook geen tijd meer over hé ;)
Ter info: het afdak koste mij 1000 euro volledig af (zonder de vloer betegeling).
Palen van 12*12, geimpregneerd hout, golfplastiek, enz...
Een soortgelijk koste bij de handelaar 3600 euro!!!

Zodra ik aan de tafel begin horen jullie hier meer over

Marcel
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
voor een simpele bouwvergunning, dwz aangeven bij de gemeente mag je toch een kot neerzetten van 20M2,

Hiervoor heb je geen architect nodig.
 

paco

Nieuw lid
24 feb 2011
6
0
Klopt hoor, men verstaat wel onder bijgebouwen ook overkappingen zoals pergola, afdak enz.
Helaas zit ik aan (meer) dan 40 vierkante meter :cry:

Natuurlijk kan men zeggen "wie niet waagt niet wint" ;)

Hartelijk dank voor het medeleven.

Paco
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Welkom Marcel, enne....proficiat met je brugpensioen. Dat afdak ziet er stevig uit, je zal veilig in de Jacuzzi zitten :D Succes met je hobby, en denk eraan : wat je zelf doet , doe je beter!
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.