Nieuw model lintzaagmachine van Hammer

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
da's wel een hele mooie machine voor die prijs... En ik moet toch echt binnen afzienbare tijd eens gaan kijken naar een nieuwe helaas.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Hele mooie prijs.

De maximale zaaghoogte bij nieuwe lintzagen ligt altijd verrassend hoog. Is dit marketing of is de techniek nu zoveel beter dan die oude gigantische bandzagen met dezelfde zaaghoogte?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
De prijs is zonder voet en btw! Dan toch al weer een stuk minder aantrekkelijk.
15611AFA-E943-4067-9C26-8DC160879E42.jpg

zal hier gauw 950 euro zijn...
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Mijn lintzaag is vergelijkbaar wat maat betreft en heeft ook een zaaghoogte van 22 cm. Hij is alleen minimaal 80 jaar ouder, dus die zaaghoogte is niet iets van de laatste tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcarma

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Nu ik er een tijdje over nagedacht heb, lijkt het erop dat dit een SCM-frame is dat ook voor andere merken geproduceerd wordt. SCM is behalve OEM ook leverancier voor o.a. Laguna, dus dan is de schaal van productie een factor bij de prijsstelling. Mss laten ze het gietwerk ondertussen in een lage lonen land doen, wat het allemaal nog behapbaar maakt. Iemand wat meer inzicht?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hmmm...... sinterklaas komt er wel weer aan.
Is een lintzaag “onmisbaar”/een echte toevoeging aan het machinepark?
Zo ja.... mooi om voor te gaan sparen.

Ik heb er nooit mee gewerkt en helaas op de cursus niet beschikbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.