Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Deuvels boren

Deuvels boren

Gebruikt iemand dit ding van Wolfcraft?
    Werkt dat inderdaad zo handig?

https://www.youtube.com/watch?v=_zK6smcmOtw

Ik vind dat een k*tding, het is blijft nooit precies op zijn plek staan, en het is lastig te zien waar je nou eigenlijk boort.

Zelf heb ik deze:

https://www.youtube.com/watch?v=Q0PdlHl6kA8

En dat is een heel fijn ding, je zet hem vast, checkt of alles goed is, en dan boor je de gaten. Nauwkeurig en simpel zonder nadenken. Niet zo handig voor kleine onderdelen, maar verder prima.
    Wat nog handig zou zijn is twee verstelbare boorbussen ipv. maar 1, zodat je voor lange onderdelen de lineaal kunt doorschuiven (met een pen in 1 boorbussen).

Ik heb er eentje van Milescraft (Milescraft 1309 DowelJigKit)
    Het vereist wel wat precisie en nadenken in het begin.
    Maar als je nauwkeurig werkt, en alles goed aftekent werkt het best aardig.

In het begin moet je er wat handigheid in krijgen, dus zo snel/simpel als in het filmpje? Nee zeker niet
    Na een paar keer gaat het best aardig.

Met domino's bijv gaat het stukken sneller, maar dat heeft ook een heel ander prijskaartje.

Ik heb ook die lineaal. Bij doorschuiven gebruik ik de achterkant van een 10mm boor in het gat om te positioneren . Voor kastplanken midden in een plaat gebruik ik mijn festo lineaal met hulpstukken om de wolfkraft lineaal steeds op de zelfde plek te krijgen.

Forum Rechten