Hout stabiliseren

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Vorig weekend op de DFT in Ebbs Oostenrijk geweest en Stabilisatie vloeistof voor hout gekocht. Tevens via internet een vacuumpot en pomp besteld. 9200000114388456.jpg

Ik heb nog wat aangetast berken liggen en dacht dat doen we even. Na het openmaken van de toch wel degelijke verpakking viel mij op dat de ketel aan de binnenzijde niet goed gelast is. Het lijkt net alsof er een schuur in zit van een cm of 10. De buitenzijde ziet er prima uit. Raar want dit moet je toch zien bij het maken van zo'n ding.
Retourneren bij bol gaat gelukkig eenvoudig. Terugsturen en je geld komt weer op je rekening. Dat wil ik helemaal niet ik wil een degelijk product. Zal nog een nieuwe bestellen en kijken of deze wel voldoet. Vacuumtrekken met een bijna scheur vind ik niet prettig.

Word vervolgd.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
De tweede is binnen. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Weer hetzelfde probleem.
Dan Kor: is onderdruk niet hetzelfde als overdruk? Er staat ongeveer een bar drukverschil op de buitenzijde.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Gewoon een grote rvs pan kopen. plaatje plexiglas er op. pakking siliconenmatje van de hema. vacuummeter en fitwerk online. Ben je voor 100 euro klaar.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Het effect verschilt nogal en daarmee het risico ook. Bij onderdruk (vacuüm) klapt de boel in elkaar, bij overdruk... nou ja, je snapt het wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.