Zelf afzuig hulpstuk maken inca euro 260 lintzaag

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Omdat ik nog geen afzuig hulpstuk op mijn weer werkende Inca lintzaag had besloten met een stuk buis rond 40 een afzuig hulpstuk te maken. Nu heb ik reeds verschillende foto's van behulpvaardige mede forum leden gekregen maar nooit detail foto's. Hieronder dus de detail foto's. Hopelijk hebben jullie er iets aan. Nodig:

Stuk pvc buis rond 40
Slangenklem
blokje hout schuin gezaagd (met je inca lintzaag :) )
3 schroeven

Verwarm de pvc buis met een verfafbrander (elektrisch) en zet circa 7 cm in de bankschroef. Klem het iets dichter en laat het afkoelen. Zoek nu een rechthoekig stuk hout (afvalhout) dat je erin slaat met een hamer en verwarm de buis weer. Nu krijg je de rechthoekige vorm zoals je op de foto's hieronder kunt zien.

Haal de slangenklem helemaal uit elkaar en boor er een gat in. Hierna kan je deze namelijk met een schroef op het houten blokje vast zetten!

Zaag het blokje hout schuin af nadat je je pvc buis erin gedaan hebt en met het oog de schuinte kunt overnemen op het stukje hout. Hierna stukje hout met 2 schroeven op het onderstel vast schroeven.
Dan de slangenklem erop schroeven, beschermkap van de Inca eraf halen en de pvc buis in de slangenklem schuiven. Nu kan je de slangenklem aandraaien. Beschermkap er weer op, stofzuigerslang erop draaien en testen.

De tekening

foto_1482919732186098216.jpg

Foto's van het afzuig hulpstuk
20191012_194503.jpg

20191012_194518.jpg

20191012_194526.jpg

20191012_194534.jpg

IMG-20191012-WA0006.jpg
 
Laatst bewerkt:

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Leuk bedacht en slim uitgevoerd. Normaal zit de afzuiging bij de onderste geleider. Heeft jouw plek zin? Zuigt het voldoende af?

Ik heb in de kap een gat gemaakt, daar een blok hout met een rond gat overheen geschroefd waar de slang in kan. Nadeel is dat de kap iets meebuigt met de slang maar het zuigt wel goed af.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Het zuigt uitstekend af. eerst had ik niks, dus allemaal stof in de schuur. Nu geen stof meer. De officiele afzuiger zit volgens mij ook op deze plek, kost alleen iets van 60 euro? voor een stuk plastic.....

Van het voorste stuk pijp heb ik nu nog schuin een stuk afgezaagd. In de beschermkap zitten plastic plaatjes en de pijp kwam precies tegen 1 van deze plaatjes waardoor de kap er stroef op ging. Nu is dat ook weer verholpen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.