Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

2e hands gekochte Dewalt 26500-QS

Hoihoi,

Ik post hier weer eens omdat ik vaak direct een goed antwoord krijg . Ik heb een goed gebruikte planer gekocht voor een klein prijsje. Ik ga het gebruiken voor heel ruw werk en vind krassen, strepen in het geschaafde hout geen enkel probleem.

Ik zag alleen dat de rotor ooit een keer iets hard heeft geraakt, de machine draait nog perfect en lijkt nog goed in balans te zijn. Moet ik die rotor vervangen of proberen te fixen of lekker mee gaan werken?

IMG_20191012_090609.jpg
    IMG_20191012_090331.jpg
    IMG_20191012_090318.jpg
    www.gogreenbuddy.com mijn dagelijkse bezigheid om groene activiteiten te promoten!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    M.i. is deze beitelas niet meer in balans, dat gaat ten koste van je lagers.
    sometimes you just need a bigger hammer

En de zool heeft ook een keer een opdonder gehad, daar knapt ook niet vanzelf een stuk af.
    Zelf zou ik deze niet hebben over genomen ook niet voor een klein prijsje.

Als het uitsluitend voor ruig werk is, en de machine volgens jou nog prima werkt, dan zou ik ook de machine gewoon zo gaan gebruiken.
    Als je het gaat vervangen, en de machine alleen voor ruig werk gaat gebruiken, heb je kans dat hetzelfde weer gebeurd.

Wat ga je doen als je je schaafmessen wil vervangen?

Dit is een gevaarlijke machine. Ik zou hem zo weer op MP zetten. Gereedschap moet scherp zijn !!, geen defecten hebben en geen schade die de werking van het apparaat nadelig beïnvloed. Een stukje van de zool is nog te doen, zeker voor een krijgertje, maar dat geldt niet van de schade aan de rotor. Ik zie bij Kruis ook niet zo dat ze onderdelen hebben dus die zullen misschien besteld moeten worden.

Dat is lekker zeg. Vertellen dat het een gevaarlijke machine is. Om hem dan op mp aan te bieden. Zodat een mss onwetend iemand maar een ongeluk kan krijgen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dunhans Bekijk Berichten
    Dat is lekker zeg. Vertellen dat het een gevaarlijke machine is. Om hem dan op mp aan te bieden. Zodat een mss onwetend iemand maar een ongeluk kan krijgen
    Je hebt gelijk. Eigenlijk moet ie ingeleverd worden bij de kringloop of anders voor onderdelen aangeboden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vurenhout Bekijk Berichten
    Je hebt gelijk. Eigenlijk moet ie ingeleverd worden bij de kringloop of anders voor onderdelen aangeboden.
    Kringloop verkoopt het ook weer. Beter uit elkaar slopen en onderdelen aanbieden.

Hey hallo
    Waarom niet gewoon gebruiken als de machine gewoon werkt
    Trilt hij nou hevig
    Dan moet je hem niet gebruiken
    Maar zo te horen werkt hij prima
    Mvg leroy

Forum Rechten